معاون اقتصادی استانداری کرمان از دپوی بیش از ۲۷ هزار خودرو در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم خبر داد.

مهرابی معاون اقتصادی استانداری کرمان در سفر به بم گفت: هم اکنون ۲۷ هزار خودرو در کارخانجات خودروسازی منطقه اقتصادی ارگ جدید بم تولید و دپو شده که ۱۰ هزار خودروی آن باید تحویل مشتریان شود و ۱۷ هزار خودرو‌ی تولیدی نیز در پارکینگ دپو شده اند که باید هر چه سریع‌تر بررسی و ترخیص شوند.

او درباره علت دپو و ترخیص نشدن خودرو‌ها بیان کرد: مشکلات دپو و ترخیص خودرو‌ها مربوط به بحث تامین ارز ناشی از قطعات منفصله خودرو است.

معاون اقتصادی استانداری کرمان تعهدات شرکت‌های خودرو سازی، اعمال بلوک‌هایی از طرف دستگاه های نظارتی و تامین ارز را بیشترین مشکل ترخیص نشدن خودر‌و‌ها‌ی دپو شده، عنوان کرد و افزود: علاوه بر دپو و ترخیص نشدن، ۲۷ هزار خودرو‌ی تولید شده، ماهانه ۴ تا ۵ هزار خودرو تولید و به آن‌ها اضافه می‌شود.

او در خصوص تعطیلی شرکت خودرویی دیگر که از سال ۱۳۸۸ کار تولید اتوبوس و خودرو‌های شاسی کوتاه و بلند را در رِیگان بم انجام می‌داد و ۸۰ نیروی کار داشت، بیان کرد: این شرکت نیاز به حمایت های قضایی دارد و نیاز است با همکاری امام جمعه شهرستان بم، فرمانداری و رییس منطقه ویژه اقتصادی این موضوع پیگیری شود و در کارگروه حمایت قضایی و سیاست کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه، رای برای توقیف اموال این شرکت تغییر پیدا کند و از توقیف خارج تا مشکل این شرکت پیگیری و حل شود.

اتوبوس

معاون اقتصادی استانداری کرمان افزود: در نظر داریم ۲ هزار هکتار زمین به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم اضافه و کمک کنیم توسعه منطقه اقتصادی ارگ جدید بم برای شرکت‌های جدید انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار