معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: تولیدبیش از ۱۸ میلیون دستگاه لوازم خانگی امسال در کشور هدفگذاری شده است.

 محمدمهدی برادران در مراسم افتتاح خط تولید ماکرو ویو در شهرک صنعتی کاسپین یک گفت: هدفگذاری سال گذشته در حوزه لوازم خانگی، تامین ۱۷.۵ میلیون دستگاه بود که به آن رسیدیم و امسال این عدد در ۱۸.۵ میلیون دستگاه هدفگذاری شده که برای رسیدن به این رقم تا این موقع از سال جلوتر از برنامه هستیم.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: در این راستا، خطوط تولید در محصولاتی که در بازار نقص داشت، افتتاح شد تا ظرفیت تولید بالا و قاچاق کالا نیز کاهش یابد.

به گفته برادران، به زودی تولید کنندگان لوازم خانگی برتر کشور، موضوع مقابله با قاچاق را عهده دار می‌شوند تا در استان‌هایی که قاچاق کالا صورت می‌گیرد نواقص را برطرف کرده و نیاز‌های بازار را رفع نمایند.

وی ادامه داد: موضوع قیمت لوازم خانگی و فقدان رضایت مشتری از دغدغه‌های دیگری بود که امسال با همراهی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان به ثبات لازم در این خصوص رسیدیم و تنها ۱۵ درصد قیمت لوازم تصویری و ۱۰ درصد قیمت لوازم خانگی افزایش قیمت یافت.

برادران با اشاره به اینکه تعرفه واردات قطعات و مواد اولیه از چهار به یک درصد کاهش داده شد تا موجب افزایش تولید شود، اظهار داشت: امسال همچنین صادرات کشور در ۶ ماه نخست ۱۸ درصد افزایش داشته و در حوزه صادرات لوازم خانگی کوچک نیز ۳۴ درصد افزایش داشتیم.

این مسوول حوزه صنعت یادآور شد: به تناسب رشد ۵.۱۷ درصدی تولید و صنعت، ۵.۱۷ کشور در سال جاری رشد اشتغال نیز داشته تا جایی که در برخی استان‌ها کمبود نیروی متخصص داریم.

برادران اضافه کرد: در کنار افزایش تولید، راهبرد افزایش کیفیت و رضایت مشتری را هم مورد توجه داریم و الزاماتی از قبیل دوران تعویض کالا، ضمانت و خدمات پس از فروش هم باید مورد توجه تولید کنندگان قرار گیرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به فرارسیدن جام جهانی فوتبال و علاقه مردم به تماشای مسابقات، تصریح کرد: شرکت‌های داخلی تولیدکننده تلویزیون تفاهم نامه‌ای منعقد کرده اند تا قیمت محصولات خود را ۵ درصد کاهش دهند تا مردم بتوانند از طریق تلویزیون‌های با کیفیت این رقابت‌ها را تماشا کنند.

برای توسعه، موانع پیش روی تولید باید برداشته شود

استاندار قزوین هم گفت: برای افزایش سطح تولید و توسعه استان و کشور باید بتوانیم موانع پیش روی واحد‌های تولیدی را با همراهی و همدلی یکدیگر از سر راه برداریم.

وی خاطرنشان کرد: ضمن پر کردن خلا‌های موجود و رسیدن به تولید نباید فراموش کنیم موفقیت در بازار لوازم خانگی در سایه ممنوعیت ورود کالا‌های خارجی صورت گرفته و اگر بخواهیم بازار خود را حفظ کنیم باید سطح کیفیت محصولات خود را نیز افزایش دهیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم برندسازی جهانی محصولات تولیدی داخل ادامه یابد و ما نیز به سهم خود در کنار واحد‌های تولیدی خواهیم بود و داخلی سازی محصولات را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

کشور را باید با نگاه علمی و آینده نگری مدیریت کرد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: کشور را باید با نگاه علمی و آینده نگر مدیریت کرد تا بتوان ضمن رفع مشکلات برای افزایش سطح تولید و ثروت در جامعه گام برداشت.

لطف الله سیاهکالی افزود: امروز دنیا به سمت الکترونیکی شدن و فناوری آی سی تی، اتوماسیون وسایل نقلیه و آی او تی پیش می‌رود و بنابراین باید ببینیم دنیا به چه چیزی نیاز دارد تا برای تامین آن حرکت کنیم.

به گفته وی، صنعت امروز دنیا به مس نیاز دارد و کشور ما نیز رتبه هفتم جهان را در این بخش داراست، ولی متاسفانه میزان استحصال آن صفر است.

سیاهکالی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم یک میلیون تن مس در کشور استحصال کنیم، ۲ تن طلا برای ما به همراه دارد، خاطرنشان کرد: استحصال مس نیازی به انرژی ندارد بلکه انرژی هم می‌توان از آن گرفت.

این نماینده مجلس یادآور شد: استحصال مس بیش از ۳۰۰ درصد سود به همراه دارد و تنها با استخراج آن یا نفت و گاز می‌توان کشور را اداره کرد و این در حالی است که کشور را با تعارف داریم مدیریت می‌کنیم.

سیاهکالی با بیان اینکه در کشور مشکل مدیریت داریم، گفت: مدیریت یک علم است و وقتی از این قاعده استفاده نمی‌کنیم نیرو‌های توانمند در جایگاه خود به کار گرفته نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه چرا در حوزه نظامی موفق هستیم، اظهار داشت: در حوزه نظامی هیچوقت یک گروهبان جای سردار را نمی‌گیرد، اما در حوزه‌های مدیریتی این گونه نیست و متاسفانه کشور را گران اداره می‌کنیم و اگر نتوانیم به صورت علمی کار کنیم، موفق نخواهیم بود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس تصریح کرد: اگر قیمت فولاد واقعی باشد، قیمت محصولات این شرکت ۳۰ درصد کاهش می‌یابد و از این رو باید پرسید چرا بازار فولاد را تنظیم نمی‌کنیم، چون در ایران مشتری هیچگاه مورد تکریم قرار نمی‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.