عضو هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: واریز سهم‌الشرکه بازنشستگان فرهنگی از سه ماه به حدود ۱۵ روز رسیده است.

باقرنژاد روز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ در دومین روز نخستین همایش فرهنگیان عضو موسسه که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، افزود: امور اعضای موسسه در چند ماه گذشته به دلیل استقرار واحد امور اعضای در معاونت مالی و سرمایه انسانی با هدف متمرکزسازی فرآیندها، شاهد تغییرات زیادی بوده است به طوری که توزیع سود سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۲۵ روز پس از برگزاری مجمع، در بین اعضای موسسه توزیع شد.

 باقرنژاد تصریح کرد: در حالی که در سال‌های گذشته واریز سود بازنشستگان پس از برگزاری مجمع چند ماه طول می‌کشید، امسال بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان سود بازنشستگان در مدت کوتاهی به حساب آن‌ها واریز شد.

وی گفت: در زمینه واریز سهم‌الشرکه فرهنگیان بازنشسته نیز تحول بزرگی رخ داده است به طوری که این واریزی از سه ماه به حدود ۱۵ روز رسیده است و با استقبال بسیار خوب بازنشستگان مواجه شده است.

معاون مالی و سرمایه انسانی موسسه در پاسخ به سوالات فرهنگیان حاضر در همایش درباره وضعیت واریزی دولت، گفت: مطالبات اعضای موسسه از دولت و آنچه که مورد تایید سازمان حسابرسی قرار گرفته و در سامانه سماد ثبت شده است، مبلغ ۳ هزار و ۶۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

وی با اعلام خبر خوش توزیع بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان از بابت تعهدات دولت در آینده نزدیک اظهار داشت: این مبلغ در حساب اعضا توزیع نشده بود و به دلیل عدم تبدیل اطلاعات اعضاء در سال‌های گذشته به سیستم تحت ویندوز اعضاء، چند سال معطل مانده بود که به یاری همکاران بخش‌های مختلف موسسه انجام شد.

 باقرنژاد در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت برنامه و بودجه شرکت‌های موسسه، تصریح کرد: برنامه راهبردی شامل چشم‌انداز، ماموریت، استراتژی‌های کلان موسسه در سطح موسسه تدوین شده و پس از تایید هیات مدیره به هلدینگ‌ها هم ابلاغ خواهد شد. البته هلدینگ‌های موسسه نیز در حال تدوین استراتژی و برنامه عملیاتی بر طبق ارکان جهت‌ساز مربوطه هستند.

وی با اشاره به این که در موسسه فعالیت‌ها بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی پیش می‌رود، تاکید کرد: در کنار بودجه‌ریزی، کنترل و نظارت لازم نیز صورت می‌گیرد. سال مالی موسسه و عمده شرکت‌ها بر اساس سال تحصیلی و از اول مهر تا ۳۱ شهریور سال بعد است.

وی در پایان در پاسخ به سوال فرهنگیان عضو درباره عملکرد نمایندگان استانی موسسه، تصریح کرد: در خصوص نماینده‌های استانی موسسه نیز در حال بازبینی جدی و فعال کردن آن‌ها هستیم و از ظرفیت اعضا در این زمینه بهره می‌گیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.