اداره کل هواشناسی استان سمنان با صدور هشدار زرد، درباره احتمال سرمازدگی محسولات کشاورزی ناشی از کاهش محسوس دما، اطلاعیه داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سامانه‌ای با تاثیر کاهش محسوس دما اواخر وقت امروز تا صبح جمعه هوای استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ایرج مصطفوی منطقه اثر این سامانه را ارتفاعات و مناطق شمالی استان سمنان برشمرد و ادامه داد: مهمترین مخاطره این سامانه جوی احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی است.

وی ابراز داشت: خودداری از انجام هر گونه محلول‌پاشی و سمپاشی در باغ‌ها و مزارع، تسریع در برداشت محصولات رسیده مانند ذرت، صیفی و انگور و انتقال آن به فضای سرپوشیده، سرزنی بوته‌های سیب‌زمینی به منظور جلوگیری از خطر سرمازدگی احتمالی، تامین سوخت، تنظیم دما و کنترل پوشش گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی و خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع با توجه به احتمال بارندگی و کاهش محسوس دما، مهمترین توصیه‌های هواشناسی سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان کمینه و بیشینه دمای امروز شهر سمنان را به ترتیب ۱۷ و ۲۹ درجه سانتیگراد اعلام و اضافه کرد: امروز سردترین نقاط استان شهر‌های رضوان و شهمیرزاد با ۶ و ۹ درجه و گرمترین نقاط گرمسار و ایوانکی با ۳۰ و ۳۹ درجه سانتیگراد خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.