معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح گردشگری ممتاز در یک مجموعه ۳۰ هکتاری در استان اجرا می‌شود.

سید احسان عسکری در بازدید از طرح‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید از یک طرح ترکیبی، تلفیقی از گردشگری، کشاورزی و دامپروری گفت: مقرر شده در یک مجموعه ۳۰ هکتاری طرح گردشگری ممتازی ساخته شود.

وی با بیان اینکه در حوزه دامپروری، پرورش نژاد رومانوف در دستور کار است و در حوزه کشاورزی ۲۵ هکتار نهال کاری انجام شده، افزود: از این قبیل کار‌ها در برنامه‌های استان تدارک دیدیم و شرایط توسعه اقتصادی در آینده بسیار مناسب و قابل قبول است.

سید علی معتمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور برقراری امنیت و اقتدار غذایی و تامین کالا‌های اساسی مردم، جهاد کشاورزی برنامه دارد که در کوتاه مدت تولید بیشتری داشه باشیم.

او ادامه داد: سیاستی که در حوزه تولید گوشت قرمز داریم این است که علاوه بر دام‌های داشتی که در طبیعت پرورش می‌یابند، دامپروری‌ها به سمتی بروند که در کوتاه‌ترین زمان حداکثر تولید را داشته باشیم که در این زمینه ۲ سیاست علمی دانش‌بنیان را پیگیری می‌کنیم.

معتمدی می‌گوید: از طریق دامپروری داشتی، اصلاح نژاد دام و بومی‌سازی پرورش نژاد رومانوف دنبال این هستیم که یک بره در فاصله ۹۰ تا ۱۲۰ روز به نتیجه برسد و حداکثر تولید گوشت قرمز را در سطح یک دامپروری داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.