بهره مندی طرح‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات بانکی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از معرفی طرح‌های گردشگری استان به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات خبر داد.

سعید طالبی پور گفت: ۳۲ طرح گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ برای دریافت تسهیلات به مناسبت هفته دولت به بانک معرفی شدند.

او هدف از این اقدام را تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گردشگری در نقاط مختلف استان اعلام کرد و افزود: این طرح‌ها شامل؛ هتل، اردوگاه گردشگری، مجتمع خدمات رفاهی و تفریحی و پارک آبی هستند.

طالبی پور می‌گوید: در صورتیکه بانک‌ها با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همکاری لازم را داشته باشند، در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق و اشتغالزایی در حوزه گردشگری استان خواهیم بود.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد؛ تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه گردشگری، توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی و افزایش واحد‌های بوم‌گردی با هدف رونق اقتصادی برای مردم از مهم‌ترین برنامه‌های کاری این اداره‌کل در سال ۱۴۰۱ است.

این مقام مسئول می‌گوید: حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، بیش از ۷۷۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی در کنار جاذبه‌های مردم شناسی از جمله؛ پوشش‌ها و گویش‌های محلی و همچنین آوا‌ها و نوا‌های محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود که با راهبرد‌های دولت سیزدهم برای تکمیل طرح‌های پایلوت تله کابین، موج‌های خروشان و دیگر زیرساخت‌های گردشگری در مسیر شکوفایی قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.