مدیرکل بازرسی کهگیلویه وبویراحمد از حیف و میل تسهیلات گردشگری در استان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، دانشی مدیرکل بازرسی این استان در جلسه شورای برنامه ریزی با انتقاد از اینکه تاکنون در استان طرح جامع گردشگری نداشتیم گفت: تعداد زیادی طرح گردشگری در استان وجود دارد ولی اثری از گردشگری و میهمان پذیری نیست و این طرح‌ها کارایی لازم را ندارند.
 
دانشی با انتقاد از اینکه زمین‌های کشاورزی به اسم طرح گردشگری تغییر کاربری داده می‌شوند افزود: به نام طرح گردشگری تسهیلات می‌گیرند، ولی غیر از کپر چیزی به مردم تحویل نمی‌دهند.
 
او همچنین با اشاره به افزایش درآمد‌های استان اضافه کرد: درآمد‌های ۹ ماهه اول امسال نسبت به ۹ ماهه پارسال افزایش داشته که جای تقدیر دارد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به سخنان سرپرست اداره کل بازرسی استان در خصوص واگذاری زمین‌های کشاورزی برای اجرای طرح‌های گردشگری گفت: طرح‌هایی که اشاره شد مربوط به گذشته است و اگر قرار بود برخورد شود باید پیش از این از اجرای آنها جلوگیری می شد.
 
 کلانتری با تاکید براینکه نباید کاری کرد که مدیران قدرت تصمیم گیری و ریسک نداشته باشند از سرپرست اداره کل بازرسی استان خواست طرح‌هایی را که تسهیلات میلیاردی دریافت کرده اند و در حد کپر هستند  معرفی کند و این طور نیست که برای یک کپر ۵ میلیارد تسهیلات پرداخت کنیم.
 
سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان هم با بیان اینکه اعتبارات امسال از ۵۵۳ میلیارد در سال گذشته به ۶۶۱ میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: درآمد‌های اختصاصی ۵۵ میلیارد تومان و اعتبارات هزینه‌ای ۲۴ دستگاه اجرایی  استان ۲۸۳ میلیارد تومان است.
 
شهابی افزود: ۳۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان ابلاغ و ۱۴ میلیارد تومان تخصیص داده شدکه قرار است به صورت بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شود.
 
معاون عمرانی استاندار هم در این جلسه در پاسخ به انتقاد برخی فرمانداران برای کمبود تخصیص اعتبار گفت: تا جایی که توانستیم به مناطقی که بیشترین خسارت ناشی از سیل وارد شده اعتبارات بیشتری اختصاص داده شد.
 
عزیز فیلی با بیان اینکه اعتبارات برحسب میزان خسارت به شهرستان ها تخصیص یافته نه بر حسب میزان بارش ها افزود: ستاد بحران ابتدا میزان خسارت وارد شده به طرح ها را بررسی و بر حسب میزان خسارت اعتبار اختصاص داده شد.
 
 
انتهای پیام/ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.