معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۷۶ هزار و ۶۴۷ نفر از مردم استان مبتلا به فشار خون بالا هستند که زنان سهم بیشتری از این بیماری دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیماری فشارخون بالا که با عنوان قاتل خاموش معروف است علامت خاصی نداشته و تشخیص آن لزوما با اندازه گیری مناسب امکانپذیر است که از هم استانی‌های عزیز خواهشمندم برای کنترل موثرتر فشارخون بالا به مراکز بهداشتی درمانی مرتبط مراجعه کنند.

دکتر فرزام بیدار پور اظهار داشت: ۷۶ هزار و ۶۴۷ نفر از مردم استان کردستان مبتلا به فشار خون بالا هستند که از این تعداد ۴۹ هزار و ۱۸۵ نفر زن و ۲۷ هزار و ۴۶۲ نفر مرد می‌باشند.

او با اشاره به اینکه تعداد بیماران زن فشار خونی در استان از مردان بیشتر است، بیان کرد: طبق نتایج پژوهش‌های ثبت شده، مردان کمتر برای کنترل بیماری‌های خود در درجات اولیه بیماری تلاش می‌کنند و بنابراین احتمالا جمعی از بیماران فشار خونی در این گروه شناسایی نشده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه طیف وسیعی از بیماران با فشار خون بالا در گروه سنی بالاتر از ۶۰ سال قرار دارند، اضافه کرد: از میان کل بیماران شناسایی شده و تحت درمان با فشار خون بالا دراستان ۴۷.۴۲ درصد از بیماران در روستا و ۵۲.۵۸ درصد در شهر‌ها بودند.

دکتر بیدار پور با تاکید بر لزوم کنترل فشار خون بالا گفت: قاتل خاموش (فشار خون بالا) عامل مرگ و میر در ۴۰ درصد از افراد دیابتی و نیز عامل خطر اصلی برای مرگ‌های جنینی و مادری در دوران بارداری، دمانس، نارسایی کلیوی و کوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.