مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:طرح بهسازی برای پنج روستای دارای بافت‌های با ارزش در استان تهیه شده است.

رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن متولی توسعه کالبدی روستا‌های کشور با هدف حفاظت و احیای بافت کالبدی با ایده و راهکار‌های نوین و صیانت از اصالت فرهنگی، تاریخی و کالبدی-فضایی روستاها، شناسایی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش است.

او افزود: حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا، رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستا‌ها در احیاء و بهسازی بافت با ارزش روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در روستا‌هایی که تحت‌عنوان بهسازی و احیاء بافت باارزش مطرح شده ما شاهد هستیم که معماری بومی احیاء شده و ساخت و ساز‌ها در آن چهارچوب‌ها انجام می‌گیرد.

خواجه‌ای  ادامه داد: طرح بافت با ارزش و هدف گردشگری روستایی در پنج روستا با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در سال جاری تهیه شده و طرح و بهسازی روستا‌های هدف گردشگری به تعداد ۱۰ روستا ۴ روستای درسجین، گالبر، خوئین، ویر تهیه طرح شده و سه روستای شیت، علم کندی، حاج سیران در سال ۱۴۰۱ در دست تهیه است و روستا‌های ولیدر، چپدره، و ماری مصوب دفتر مرکزی است.

او از تهیه طرح روستا‌های دارای بافت‌های با ارزش به تعداد پنج روستا در استان خبر داد و گفت: سه روستای درسجین و قلعه، قوزلومصوب شده و یک روستای خورجهان ماهنشان و روستای لار زنجان در سال جاری در دست تهیه طرح است و روستا‌های انجلین، جزیمق مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تأمین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان  افزود: بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.