فرماندار تایباد گفت: اجرایی شدن طرح جامع پایانه مرزی دوغارون، توسعه روابط ۲ کشور ایران و افغانستان را به همراه دارد.

 مهدی دونده  فرماندار تایباد در جلسه مشترک کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا گفت: اجرای هر چه سریعتر طرح جامع توسعه پایانه مرزی دوغارون و توسعه زیرساخت‌های آن در این معبر زمینی باید مورد توجه و نگاه ویژه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.

او با اشاره به کاهش چشمگیر قاچاق کالا از سمت دوغارون به افغانستان افزود: با اجرایی شدن طرح اصلاح هدفمند یارانه که یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم بوده، قاچاق انواع اقلام اساسی از سمت مرز دوغارون به افغانستان کاهش قابل توجهی داشته است.

فرماندار تایباد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد رویه‌های گمرکی در گمرک ۱۰۰ ساله دوغارون اجرا می‌شود، ادامه داد: استفاده از سامانه‌های جامع گمرکی نقش زیادی در روانسازی صادرات و ترانزیت انواع کالا به سمت ایران و افغانستان دارد.

 مهدی دونده بیان کرد: استفاده از سامانه‌های هوشمند در کانون اقتصادی دوغارون توانسته در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کمک شایانی داشته باشد.

استفاده از همه ظرفیت های استان در مبارزه با پدیده قاچاق

حسین دشتبان دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید فقط به برگزاری جلسات اکتفا کنند، خروجی و برنامه داشتن باید از مهمترین اهداف برگزاری جلسات باشد که باید به صورت میدانی و عملی از سوی مدیران هر مجموعه رصد شود.

او افزود: از همه ظرفیت‌های استان باید در مبارزه با پدیده قاچاق استفاده کرد و باید در این مورد عرصه را بر سودجویان تنگ کرد تا نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.