مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: در مجموع بیش از ۶ هزار زائر افغانستانی از طریق مرز زمینی دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

علی فخاری مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: با پایان‌یافتن عزاداری‌های دهه آخر ماه صفر و کار پذیرایی موکب‌ها در مرز دوغارون، در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ زائر افغانستانی امام حسین (ع) از طریق این گذرگاه رسمی وارد ایران شدند.

او افزود: این تعداد زائر حسینی در قالب ۸۹ کاروان از استان‌های هرات، کابل، مزار شریف، قندهار، سرپل، دایکندی و قندوز افغانستان وارد کشور شدند که مورد استقبال و پذیرایی در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در دوغارون، قرار گرفتند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد ادامه داد: برای انتقال زائران افغانستانی از پایانه مرزی دوغارون به مشهد و مرز‌های غربی، از ظرفیت ناوگان جاده‌ای تایباد و شهر‌های اطراف استفاده که در همین راستا ۱۲۵ دستگاه اتوبوس به کار گرفته شد.

فخاری بیان کرد: بیست و دوم شهریورماه تا سوم مهرماه بازه زمانی ورود زوار افغانستانی بوده؛ هر چند که از یک ماه قبل از اربعین، حسینیه شهید سلیمانی و مرز دوغارون برای میزبانی آماده و مهیا بوده است.

او تصریح کرد: بالغ بر یک میلیارد تومان جهت بهسازی، نوسازی، نصب تاسیسات، فضاآرایی و تعویض تجهیزات در مسیر ورود زائران در گذرگاه بین‌المللی دوغارون هزینه شده است.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد تاکید کرد: افزون بر ۲۰ نهاد اجرایی شهرستان در ایام پایانی ماه صفر، در خدمات‌دهی به زائران اهل بیت (ع) نقش داشتند که حمل‌ونقل، پذیرایی، کار با کودکان، امداد و نجات، بهداشت و درمان، اسکان و حمل بار از جمله این خدمات بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۱
ای کاش به جای وارد شدن به ایران وارد کشور خودشون بشن جمعیتو بیشتر کردن بروند به شهر خودشان