مدیر کل رسانه بین‌الملل گفت: در دوره تحولی رسانه ملی، در حوزه تامین، تمرکز بیشتر بر پخش آثار تولیدی در کشورهای آسیایی و آفریقایی است.

محمد غلامرضایی در دیدار جو زی هائو، رایزن فرهنگی چین در ایران که در ساختمان اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل انجام شد، تصریح کرد: اینکه کشورهای منطقه با آثار رسانه‌ای تولید غرب معرفی شوند، برای شناخت صحیح از این کشورها، راهگشا نیست، لذا تلاش داریم این نگاه را تغییر دهیم و آثار رسانه‌ای اصیل و فاخر را که تولید کشورهای هدف باشند، دریافت کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و در همین حال موانع مبادلات رسانه‌ای با چین از جمله در حوزه تولید مشترک تصریح کرد: آمادگی کامل داریم تا عرضه آثار تولیدی رسانه ملی را در قالب فروش یا مبادله، سامانمند و تقویت کنیم.

جو زی هائو، رایزن فرهنگی چین در این ملاقات بر اراده کشورش برای تقویت مبادلات رسانه‌ای با ایران تاکید کرد و گفت: راه حل اساسی مقابله با سیاه‌نمایی رسانه‌های غربی علیه هر دو کشور ایران و چین، آن است که رسانه‌های خودمان واقعیت‌های کشورهایمان را برای یکدیگر روایت کنند.

 

برچسب ها: رسانه ملی ، ایران ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.