امام جمعه مشهد گفت: هدف دشمن از مبارزات اخیر، از بین بردن ارزش‌های دینی در زندگی مردم است.

 آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد امروز در حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: دشمن توان ضربه زدن به وجوه مکتبی و قرآنی اسلام را ندارد از این رو تلاش دارد با وجه عینی اسلام وارد جنگ شود که همان قدرت حاکمیت دین بر زندگی مردم است و می‌خواهد از این طریق به وجوه دیگر اسلام نیز آسیب وارد کند.

وی با بیان لزوم حاکمیت ارزش‌های اسلامی بر جامعه افزود: موضوع جنگ با واجبات دین هم از مصادیق همین دشمنی با وجوه عینی اسلام است که تاریخ نشان داده که مبارزه با آن از زمان ظهور استعمار و اسکتبار در کشور آغاز شده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به این که امروز هجمه‌ها به اسلام به اوج خود رسیده است ادامه داد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر یک اصل است که قرآن و قانون اساسی به آن اشاره کرده است از این رو توجه به آن و اجرای آن لازم و ضروری است.

علم الهدی با اشاره به نگاه ویژه پیامبر اکرم (ص) به اهمیت جامعه سازی و رسیدگی به مردمان و تعامل مسلمانان با یکدیگر بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) امور سیاسی و اجتماعی را مربوط به تمام مسلمانان دانسته است و تاکید دارد در این موارد همه مسلمانان حضور داشته باشند.

او تصریح کرد: امروز جامعه دینی از روشن بینی برخوردار است و در مقابل دشمن آسیب نمی‌بیند و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک جریان سیاسی در مقابل کفر ایستادگی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.