امام جمعه مشهد گفت: عناصر و جریانی در کشور می‌خواهند بی حجابی را گسترش دهند که این‌ها دشمن دین هستند و برداشتن حجاب همان خط دین ستیزی است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز مشهد افزود: در براندازی منکرات و اجرای واجبات دینی و در عرصه عملیاتی حکمرانی دین، مهمترین موضوع، مساله حجاب است که نشانه و پرچم حکمرانی دین بوده و جامعه لاابالی و زنان بی حجاب به هیچ وجه نشانه‌های حکمرانی دین در جامعه نیست.
 
وی یادآور شد: مساله حجاب از روز نخست انقلاب در کشور وجود داشته، اما مورد توجه لازم قرار نگرفته است و برخی دولت‌ها در مساله حجاب غفلت کردند و به وظیفه خود عمل نکردند؛ مثلا قانون حجاب در سال ۸۵ به تصویب رسید و ۲۰ دستگاه و نهاد وظیفه اجرای آن را بر عهده گرفتند، اما هم اینک که ۱۷ سال از تصویب آن می‌گذرد، دستگاه‌های مسوول چنان که باید به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده اند.
 
وی اضافه کرد: در بین این دستگاه ها، تنها نیروی انتظامی وظیفه سلبی و حتی پیشگیری را بر عهده دارد که در حوادث اخیر و در موضوع بی حجابی این میزان باید هزینه بدهد؛ آن هم دستگاهی که محور اقتدار نظام است.
 
امام جمعه مشهد گفت: ما در مساله حجاب چه از نظر فقهی و چه قضایی، هیچ نقطه ابهامی نداریم و قرآن نیز در چند جا به صراحت مساله حجاب و لزوم آن را بیان کرده است و معلوم نیست چرا عده‌ای به دنبال جمع آوری گشت ارشاد در کشور هستند و در این مساله نیروی انتظامی به وظیفه خود در برابر بی حجابی عمل می‌کند.
 
وی ادامه داد: آن وقت یک عده نخبه و البته بی دین در کشور هستند که درباره گشت ارشاد نظریه می‌دهند و نظریه آن‌ها نشان می‌دهد که با دشمن دست داده اند که تا این حد با دین مقابله می‌کنند. 
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: عده‌ای که به عنوان سیاستمدار و نخبه مطرح می‌شوند در برخی بیانیه‌ها و اظهارات خود در باره حجاب، طرفدار جنگ با دین و حکمرانی دین در کشور شده اند و افرادی که با بیانیه‌ها و اظهارات خود در باره حجاب مطالبی را عنوان کردند فکر عاقبت خود باشند؛ چون عرصه امتحان سنگینی است و این افراد باید از خدا بترسند.
 
امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: رییس جمهور در سازمان ملل مطالبی بیان کرد که در جهانی سازی انقلاب اسلامی گام موثری بود و در برابر جهان با قدرت و صلابت سخن گفت.
 
وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در نیویورک و موضوع الحاق ایران به سازمان شانگ‌های افزود: این شرایط در زمانی به وجود آمده که کشور در حال برداشتن قدم‌های متعالی است، به طوریکه با اتصال به پیمان شانگ‌های در برابر تحریم‌ها جایگاه متعالی پیدا کرده است.
 
آیت الله علم الهدی ادامه داد: دشمن برای این که واقعیت‌های پیروزی انقلاب اسلامی را پنهان کند و این پیشرفت‌ها را برای مردم بی ارزش جلوه دهد تا مردم نتوانند لذت آن را لمس کنند، قصه بی حجابی را ترویج داده و ابزار خود برای خسارت وارد کردن به کشور قرار داده؛ لذا مساله مقابله با بی حجابی برای همه دستگاه‌ها واجب است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با گرامیداشت فرا سیدن هفته دفاع مقدس هم گفت: هشت سال دفاع ۲ خاصیت داشت که شامل دشمن شناسی و مردم شناسی بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۲۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۱
بی حجابی و فساد ولنگاری نتیجش ازدواج نکردن جوانها الافی و بی هدف شدن جامعه از بین رفتن خانواده ها افزایش آمار طلاق افزایش بیمارهای روان پریشی و نا امیدی ،پیر شدن جمعیت و بسیاری از ناهنجاریها در جامعه میشود غرب تجربه خوبی تو این زمینه داره و میخواد این کارو در ایران اجرا کنه و عده منافق و با هدف و یک عده از روی نادانی دست به این کار میزنن