امام جمعه موقت مشهد گفت: تبلور ویژگی‌های سفر اربعین در جامعه، آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) را موجب می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد باقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد در خطبه‌های نماز جمعه اعجاز الهی در اربعین را مشهود دانست و گفت: نخستین ویژگی اربعین حرکتی عمیق و مردمی است که جوشیده از عشق به حسین (ع) است.

وی افزود: این مراسم در اصل بزرگترین راهپیمایی جهانی علیه دشمنان اسلام با شعار لبیک یا حسین (ع) است.حرکت اربعین همچنین استغاثه جهانی برای ظهور منجی عالم بشریت با شعار لبیک یا مهدی (عج) است.

فرزانه با بیان این که این مراسم مانور عشق، صفا، ارادت، ایثار و عظمت اهل بیت (ع) است ادامه داد: همچنین اربعین نمایشی از شکست پذیری دشمن و پیروزی حق در اوج سختی هاست که باید به آن توجه کرد.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: اگر این خصوصیات بعد از برگشت از این مراسم در جامعه ما تبلور پیدا کند و خود را نشان دهد شاهد بهترین آثار خواهیم بود. نخستین اثر این تبلور این خواهد بود که به یافتن خود واقعی خودمان موفق خواهیم شد.

فرزانه  تصریح کرد: به این ترتیب عواطف و احساسات عالی انسانی از جمله ایمان به خدا، عشق به خدا و بندگی خدا، مقاومت در برابر سختی ها، ولایت مداری و تقوا در زندگی ما راه می‌یابد. تبلور آثار مراسم اربعین موجب فرار از جهل، کمک به محرومان و نیازمندان و بی نیازی از دنیا نیز می‌شود.

امام جمعه موقت مشهد گفت: ستم ستیزی و دفاع از مظلوم از دیگر عایدات توجه به آثار اربعین است و این گونه است که آماده می‌شویم به معنای حقیقی لبیک یا مهدی (عج) را به زبان بیاوریم و در اصل آماده ظهور می‌شویم. جامعه‌ای که موفق به طی این مسیر نشود موفق به حضور در زمان ظهور حضرت نیز نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:به لطف خداوند هماهنگی میان قوای سه گانه در کشور مطلوب است و تاثیر بیشتر آن را بر تقویت ارتباط بیشتر با مردم باید شاهد باشیم، زیرا این ارتباط در حقیقت تعریف انقلاب و موجب جذب کمک پروردگار و ناامیدی دشمنان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
به نام خالق رازق جهان
خداوند هیچ گروهی از بشر را در هیچ دورانی تنها رها نکرده همیشه به جویایان راه راهنمایی کرده همانطور که انبیا را از میان قوم خود قرار داد در هر نقطه از جهان کسانی بومی و آشنا به مشکلات ان نقطه را با نام راسخون فی العلم یا نامهای دیگر هدایت میکند تا سخن حق را به گوش انان برسانند مهم وسیله هدایت نیست مهم منجی (الله) است که کسی نظیر او نیست او همانطور که رزق همه را میرساند هدایت را هم مثل نیازهای دیگر تامین میکند مهم نیست رزق ما دست چه کسی است رازق خداوند است و هر طور که او اراده کند میبخشد و مهم نیست به دست که برساند مهم رازق است که رزق همه را میرساند هیچ وسیله ایی نه خالق ما و نه رازق ماست و به فرمان خداوند از پدر مادر و محبت دیگر افراد و معلمان قدردانی میکنیم همانطور که رزق ما را خداوند در دست یک شخص خاص قرار نداده وسیله هدایت را هم محدود به یک نفر نکرده و هزاران نبی قرار داد و در قران میفرماید هدایت در دست خداوند است و این جمله برای حسن ختام کار کافی است.