معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از تحت پوشش قرار گرفتن پنج هزار دانش آموز کردستانی در طرح پیشگیری از معلولیت خبر داد.

افشین خوش گوار در نشست هماهنگی اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌ها و اختلالات ژنتیک اظهار داشت: یکی از کار‌های مهم و اساسی که معاونت تربیت بدنی و سلامت به آن معتقد است، بخش تعامل برون سازمانی است و در این زمینه سعی کرده ایم بیشترین تعامل را داشته باشیم و از سازمان بهزیستی هم کمال تشکر داریم که در زمینه‌های مختلف با ما همراه بوده اند و همکاری داشته اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم و حساس برای نسل آینده سالم، پیشگیری از معلولیت‌ها و اختلالات ژنتیکی است و در این زمینه آموزش و پرورش رسالت اطلاع رسانی و آموزش و پیشگیری جامعه مخاطبان را برعهده دارد و معاونت تربیت بدنی و سلامت هم به عنوان متولی این بخش در آموزش و پرورش سعی می‌کند در این راستا وظیفه خود را به درستی انجام دهد و آماده هر گونه همکاری با بهزیستی را دارد.

 معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان نیز در این نشست ضمن تشکر از معاونت تربیت بدنی و سلامت به جهت همکاری و همراهی با طرح‌های مشترک آموزش و پرورش و بهزیستی، عنوان کرد: تاکنون بهزیستی استان ۲۵ هزار معلول را شناسایی کرده است و حدود ۵۵۰ مرکز خدمات ارائه دهنده وجود دارد که از مرحله جنینی تا سالمندی را پوشش می‌دهد.

مریم قادری کارشناس برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها هم به آمار و ارقام صورت گرفته در سنوات قبل از کرونا اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ پوشش صد درصدی دانش آموزان صورت گرفت و در سال ۹۸ نوزده هزار دانش آموز و همچنین ۳۰۰ نفر از اولیا مورد آموزش این طرح قرار گرفت. همچنین ۷۰۰ جلد کتاب در این زمینه چاپ و در بین مدارس توزیع شد و ۳۹ میلیون تومان حق الزحمه مدرسان و معلمان هم پرداخت شد.

او افزود: برای امسال هم ۳۵۰۰ نفر از دانش آموزان پایه دهم و یازدهم شهرستان‌های سنندج، مریوان، دیواندره و کامیاران برای آموزش این طرح در نظر گرفته شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.