سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت:امیدواریم تا پایان سال گازرسانی به حدود یکصد روستای استان و شهر ریجاب انجام شود.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در نیمه اول امسال نزدیک به سه میلیارد مترمکعب گاز در استان کرمانشاه مصرف شد، این میزان را معادل مصرف ۱۵ تا ۱۶ میلیون مترمکعب در روز دانست و گفت : میزان مصرف گاز در سطح استان نسبت به نیمه اول سال گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر شده که عمدتا ناشی از افزایش تعداد مشترکین بوده است.

وی بیشترین مصرف گاز در نیمه اول سال را مربوط به صنایع دانست و ادامه داد: در این مدت سهم بخش خانگی از مصرف گاز تنها نزدیک به ۳۰ درصد بوده است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از گازرسانی به ۷۰ روستا و ۱۱۰ واحد صنعتی استان در نیمه اول امسال خبر داد که چیزی نزدیک به ۱۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده و تاکید کرد: در این مدت بیش از ۹ هزار اشتراک گاز جدید در استان داشتیم.

حسینی از پروژه‌های گازرسانی که در دست انجام است یاد و اظهار کرد: هم اکنون گازرسانی به ۲۰۱ روستا استان و شبکه داخلی شهر‌های ریجاب و ازگله در دست اجرا می‌باشد که اعتبار این پروژه‌ها نزدیک به ۶۶۰۰ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: گازرسانی به شهر ریجاب تا پایان امسال انجام خواهد شد و از روستا‌های در دست اقدام هم گازرسانی به ۹۰ تا ۱۰۰ روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی ابراز امیدواری کرد گازرسانی به شهر ازگله و سایر روستا‌ها در سال آینده به اتمام برسد.

به گفته سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه، هم اکنون در استان کرمانشاه ۶۶۰ هزار مشترک گاز داریم و با بهره‌برداری از این پروژه‌های گازرسانی ضریب پوشش گاز در بخش روستایی به حدود ۹۴ درصد و در بخش شهری به بیش از ۹۹ درصد می‌رسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.