استاندار کرمانشاه گفت: دستگاه‌های مربوطه موظفند زیرساخت‌های مورد نیاز روستاییان و عشایر مانند آب و برق و تسهیلات بانکی مورد نیاز را تامین کنند.

بهمن امیری مقدم با حضور در جمع عشایر ایل زنگنه با بیان اینکه عشایر نقش کلیدی در توسعه استان دارند، گفت: حدود یک میلیون و نیم راس دام سبک و سنگین در اختیار عشایر استان است که نقش کلیدی در تامین لبنیات و گوشت و همچنین مواد اولیه صنایع دستی استان ایفا می‌کنند.

وی گفت: همچنین سالانه بیش از ۹۰۰ تن روغن کرمانشاهی با کیفیت مناسب توسط عشایر و روستائیان استان تولید می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از جامعه عشایری و روستایی افزود: دستگاه‌های مربوطه موظفند زیرساخت‌های مورد نیاز روستاییان و عشایر مانند آب و برق و تسهیلات بانکی مورد نیاز آن‌ها را تامین کنند.

امیری مقدم عنوان کرد: تامین نهاده‌های دامی با قیمت مناسب، تامین آرد مصرفی و تسهیل در کوچ، از مطالبات جدی عشایر است که باید این امکانات فراهم شود.

وی همچنین به دیگر خدمات ارائه شده به عشایر و روستاییان استان اشاره و اظهار کرد: گاز ۷۰ روستا به تازگی وصل شده و در مجموع گازرسانی به ۲۳۰ روستا تا پایان سال انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: سال ۱۴۰۲ کرمانشاه باید در زمینه گازرسانی به استان سبز تبدیل شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه دولت مردمی ۷۰ درصد از سهم بیمه عشایر را تقبل می‌کند و امکان مناسبی برای بیمه این عزیزان فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.