فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد در جلسه علنی شورا گفت: باتوجه به اینکه در شهر یزد گاهأ با ترافیک سنگین و نیمه سنگینی مواجه هستیم و خیابانها یکی از مکانهای پر خطر برای رفت و آمد عابرین است ضرورت دارد در برخی مکانهای پر خطر پل عابر پیاده احداث شود.
به گفته او، در شهرداری یزد مانند اکثر شهرهای کشور بودجهای برای احداث این سازهها دیده نشده و مرسوم است که از طریق سرمایه گذاری و مشارکتی پلها احداث شود.
یعنی سرمایه گذاران پل را احداث می کنند و بعد از آماده سازی به مدت معلومی که با شهرداری توافق می شود از این سازهها استفاده تبلیغاتی می کنند.
خامسی ادامه داد: مکانهایی که اکنون بیشترین الویت و نیاز را برای احداث پل عابر پیاده دارد، کمتر مورد استقبال کانونهای تبلیغاتی و سرمایه گذاران قرار می گیرد، زیرا ویژگیها و شرایط لازم را برای تبلیغ و هدف سرمایه گذار ندارد.
عضو شورای شهر بستههای تشویقی را یکی از راهکارهای مناسب برای انگیزه سرمایه گذار دانست و افزود: پیشنهاد می شود شهرداری یزد بستههای تشویقی برای سرمایه گذاری در احداث پل عابر پیاده تعریف کند.
او می گوید: برای مثال سرمایه گذار با احداث پلی در مکانهای مورد نیاز بتواند بر پل دیگری که در مکانی قرار دارد که برای تبلیغات مناسب است، تبلیغ در زمینه فعالیت خود را انجام دهد.
خامسی گفت: پلهای تبلیغاتی شهر یزد اکثرا برای فعالیت فرهنگی، در اختیار سازمان فرهنگی قرار دارد که پیشنهاد میشود تعداد اندکی از آنها در مناطقی که برای تبلیغ مناسب است در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد تا علاوه بر ایجاد انگیزه برای سرمایه گذار، درآمدی برای شهرداری ایجاد شود.
او در خصوص جلوه بصری تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر مطرح کرد: متاسفانه ویژگیهای بصری لازم در تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر وجود ندارد. هر نوع تبلیغاتی زمانی جذاب و مخاطب پذیر است که نظر مخاطب را از جهت شرایط بصری جذب کند.
رنگ نشانههای تابلو، نوشتهها و خطوط و کار گرافیکی از جمله نکاتی برای جذابیت تابلوها محسوب میشود که باید مورد توجه قرار گیرد.
عضو شورای شهر ادامه داد: همچنین می توان برای طراحی برخی تابلوها از ظرفیت دانشجویان در حال تدریس در زمینههای هنر استفاده کرد.
برخی از شرکتهای دانش بنیان نیز ظرفیتهای متناسب با این مباحث را دارند که میتوان از این شرکتها برای طراحی، ایده گرفت.