مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان از افزایش ۸ درصدی تعداد بیماران دیالیزی در زنجان خبر داد.

محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان بابیان اینکه انجمن خیریه کلیوی زنجان در ۴ دهه فعالیت خود به عنوان اولین خیریه حوزه سلامت ظرفیت‌های بسیار خوبی را با کمک‌های مردمی ایجاد کرده است، گفت: انجمن در طول مدت فعالیت خود با تمامی این ظرفیت‌ها خدمات مورد نیاز بیماران را به موقع با کمک مردم فراهم و در دسترس بیماران قرار داده است.

او با بیان اینکه مسائل و مشکلات اجتماعی بیماران دردناک‌تر از خود بیماری است، افزود: در این راستا انجمن کلیوی در بخش حمایتی با کمک خیرین و کمیته بانوان توانسته است تا حدودی جوابگوی نیاز‌های درمانی و معیشتی این بیماران باشد تا بیماران در این موضوع دغدغه کمتری داشته باشند.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان ادامه داد: انجمن کلیوی با فراهم سازی یک ساختمان چهار طبقه به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع تمامی خدمات درمانی آموزشی تحقیقاتی حمایتی و ورزشی را متمرکز کرده تا در دسترس بیماران قرار بگیرد.

طهماسبی بابیان اینکه انجمن کلیوی علاوه بر بخش درمانی و حمایتی بخش آموزش و پیشگیری را نیز در برنامه‌های خود دارد، افزود: در بخش آموزش و پیشگیری و با فعالیت‌های صورت گرفته در این انجمن از ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده تشکیل داده شده  هزار و ۶۵۰ نفر را با برنامه ریزی، مراقبت و پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج و به فعالیت اجتماعی برگردانده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۸ بیمار دیالیزی در استان در دو مرکز زنجان و ۶ مرکز شهرستان این انجمن تحت درمان دیالیز هستند، ادامه داد: از این تعداد ۲۳۰ نفر آقا و ۲۰۸ نفر خانم هستند.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با اشاره به اینک در ۶ ماه گذشته از امسال ۸۹ بیمار دیالیزی در این انجمن پرونده تشکیل داده اند، افزود: نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۸ درصدی بیماران هستیم.

او گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش هزینه‌های درمانی، دارویی و پیوند کلیه بیماران واجد شرایط نیازمند برنامه ریزی و تقویت برای گسترش اطلاع رسانی و آموزش و پیشگیری هستیم تا شاهد کاهش بیماران دیالیزی باشیم.

طهماسبی با اشاره به انجام ۱۰ مورد پیوند  طی ۶ ماه نخست امسال، افزود: با کمک خیرین در خصوص ۱۰ بیمار پیوندی این انجمن تأمین اعتبار صورت گرفته  و در صف انتظار پیوند هستند.


او  در ادامه با اشاره به درآمد‌های این انجمن طی ۶ ماه نخست امسال، گفت: امسال  ۳۵ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال از ناحیه کلینیک و کمک‌های مردمی جذب شده که از محل این درآمد ۴ میلیارد ریال صرف هزینه‌های آزمایشی و درمان شده است.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان همچنین با اشاره به آمار توزیع قلک  از ابتدای امسال تاکنون، گفت: در این مدت هزار و  ۵۰۰ قلک سبز انجمن کلیوی  بین ارگان‌ها و  خانواده‌ها توزیع شده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه پس از چندسال وقفه  کرونایی از ابتدای امسال  شاهد افزایش سفارشات بنر، تاج گل، احسان و نذورات خیرین هستیم، افزود: تعداد هزار و ۸۰۰ بنر نیز توسط واحد بنر انجمن خیریه کلیوی برای مراسمات مختلف ارسال شده که درآمد حاصل از این قلک‌ها و بنر و تاج های گل برای تأمین هزینه‌های دارو و درمان بیماران دیالیزی استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.