معاون هواشناسی لرستان گفت: عمده‌ترین کاهش بارندگی‌ها از اواسط آبان به اواسط آذر است.

زینب اکبری معاون هواشناسی لرستان  در رابطه با وضعیت آب و هوای استان لرستان، اظهارداشت: هم اکنون شرایط جوی برای نقاط مختلف استان، آسمانی صاف و آرام است، اما انتظار داریم از امروز تا روز دوشنبه با توجه به گذر امواج کوتاه در ساعات بعداظهر و اوایل شب، برای نقاطی از استان به ویژه مناطقی که در شرق استان قرار دارند افزایش پوشش ابر را داشته باشیم.

او افزود: این شرایط وزش باد، گاهی با افزایش سرعت همراه خواهد بود که از امروز تا روز دوشنبه در نواحی بادخیز استان گاهی شدیدتر می‌شود.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: از نظر شرایط دمایی نیز صبح امروز الشتر با دمای ۶ درجه خنک‌ترین و طی شبانه‌روزی که گذشت پلدختر با ۳۹ درجه گرمترین شهر استان بوده است.

اکبری با اشاره به اینکه از فردا تا پایان هفته روند کاهش دما را پیش رو داریم، بیان کرد: طی امروز و فردا تغییرات قابل توجهی در استان نداریم، اما بر اساس آخرین پیش بینی‌ها که برای مهر ماه دریافت کرده‌ایم باز هم حاکی از کاهش بارش نسبت به آمار بلند مدت برای فصل پاییز جاری است.

او گفت: علاوه بر کاهش بارش در فصل پاییز جاری با شروع دیر هنگام بارش‌های موثر و قابل توجه در لرستان مواجه هستیم به طوری که عمده‌ترین کاهش بارندگی‌ها از اواسط آبان به اواسط آذر است.

 

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.