مدیر شرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵ هزار و ۸۸۲ تن انواع کود شیمیایی برای توزیع میان کشاورزان استان پیش بینی شده است.

علی لاهوتی سهمیه امسال کود شیمیایی کهگیلویه و بویراحمد را ۳۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۱۱ هزار تن این سهمیه برای کشت تابستانه و پاییزه محصولاتی مانند گندم، کلزا و جو در مناطق مختلف استان توزیع شده است.

او می‌گوید: امسال ۲۸ هزار و ۱۲۱ تن کود اوره، ۵ هزار و ۶۱ تن کود فسفاته و ۲ هزار و ۷۰۰ تن کود پتاسه برای توزیع میان کشاورزان استان پیش بینی شده است.

به گفته لاهوتی؛ ۹ هزار تن کود شیمیایی برای توزیع میان بهره برداران محصولات زراعی در انبار‌های استان ذخیره شده است.

مدیر شرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باقیمانده کود تخصیصی امسال از طریق پتروشیمی‌ها و کارخانه‌های تولیدی داخلی و خارجی تامین و توزیع خواهد شد، ادامه داد: توزیع کود با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی به صورت قانونمند میان کشاورزان بر اساس نیاز توزیع می‌شود.

این مقام مسئول به تشکیل کمیته پایش کود استانی و شهرستانی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف کنترل و نظارت بر روند توزیع نهاده‌های کشاورزی و جلوگیری از توزیع کود شیمیایی خارج از شبکه اجرا شد.

به گفته لاهوتی؛ با برنامه ریزی و نظارت بیشتر در ۲ سال اخیر، عاملیت تعدادی از کارگزاران متخلف نهاده‌های کشاورزی متخلف، لغو شده و تعدادی نیز جریمه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.