معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از ظرفیت‌های گردشگری خدادادی فراوان در حوزه‌های مختلف برخوردار است.

محسن حسین‌میرزایی روز دوشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ به مناسبت هفته گردشگری در بازدید از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: ظرفیت‌های گردشگری استان در بخش‌های طبیعی، تاریخی، ورزشی و تفریحی زمینه حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را در این استان فراهم می‌کند.

وی افزود: به‌همین منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری در نقاط شهری، روستایی و عشایری شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: افزایش هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و اردوگاه‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری نقش مستقیم در افزایش جذب و پذیرش مسافران و گردشگران داخلی و خارجی دارد.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: برای تحقق سریع‌تر اهداف توسعه گردشگری باید از ظرفیت و توانمندی بخش‌های خصوصی، دولتی، نیمه‌دولتی و بنیاد‌های ملی بهره‌گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: توسعه گردشگری از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش نرخ بیکاری در استان و رسیدن به رشد اقتصادی است.

وی گفت: احیای میراث‌های فرهنگی ناملموس در چهارمحال و بختیاری و انتقال آن به نسل‌های آینده به‌طور خاص در دستور کار باشد.

حسین‌میرزایی تأکید کرد: توجه به صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری و تقویت آموزش‌ها در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری در تحقق اهداف مرتبط با مشاغل خانگی تأثیرگذار است.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری جزو دستگاه‌های اجرایی مؤثر در پیشرفت و تعالی استان به‌شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار