مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از واریز ۱۶۳ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به اجرای طرح های عمرانی روستاهای استان خبر داد.

سید کمال محب حسینی گفت:طی ۶ ماهه نخست امسال، علاوه بر واریز ۹۱۰ میلیارد ریال عوارض از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و امور مالیاتی به حساب دهیاری‌های استان، ۱۶۳ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای کمک به اجرای طرح‌های عمرانی ۲۱۶ روستای استان واریز شد.

او با اشاره بر لزوم یکپارچه سازی برنامه‌های فرهنگی در سطح روستا‌ها گفت: در راستای جلوگیری از موازی کاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح روستاها، تشکیل شورای فرهنگی در روستا‌های استان برای اولین بار در دستورکار قرار گرفت.

حسینی گفت: تاکنون این شورای فرهنگی در ۲۷۰ روستای استان تشکیل شده است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری گفت: طرح الگوی پیشرفت و توسعه ۱۱۰ روستای استان تدوین شد که از این تعداد، ۸۳ روستا دارای ظرفیت و مزیت‌های نسبی برای اجرای طرح الگو‌های پیشرفت و توسعه روستایی هستند.

او گفت: ۲۷ روستا نیز به عنوان روستا‌های کم برخوردار استان در شاخص‌های عمرانی، زیربنایی به منظور برنامه ریزی برای فراهم سازی زیرساخت‌ها و اجرای طرح الگو‌های پیشرفت و توسعه روستایی شناسایی شده اند.

براساس سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵، ۸۷۱ هزار و ۵۴۶ نفر معادل ۴۶.۶ درصد از جمعیت استان در روستا‌ها سکونت دارند و از لحاظ درصد جمعیت روستانشین، استان گلستان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار