رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین گفت: تقویت بستر‌های توسعه صادرات کالا و خدمات در دستور کار جدی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان است.

مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین در هشتاد و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین افزود: در همین ارتباط در آینده نزدیک شاهد افتتاح دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین خواهیم بود.

وی اظهار داشت: تعامل هرچه بیشتر با دستگاه‌های تاثیرگذار در حوزه صادرات می‌تواند به فعالان اقتصادی استان قزوین برای صدور کالا‌ها و خدمات به خارج از کشور و ارزآوری کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین در ادامه به سفر چندی پیش یک هیات تجاری و اقتصادی در زمینه کشاورزی از روسیه به استان اشاره کرد و گفت: انجام این سفر گام خوبی برای تقویت روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی فعالان حوزه تولید، صنعت و کشاورزی با همتایان روسی است.

بخشنده اظهار داشت: باید از فرصت‌های موجود به منظور تقویت ارتباطات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با کشور روسیه و کسور‌های مستقل مشترک المنافع (CIS) استفاده کنیم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین در ادامه به اتفاقات هفته‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: این اتفاقات با تحریک و فضاسازی دشمنان رقم خورد و موجب سوء استفاده آنان و بیگانگان و بروز خسارت‌هایی به کشور شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین اظهار داشت: خواستار اتخاذ تدابیری از سوی مسوولان هستیم تا سامانه‌های مربوط به ارتباط فعالان اقتصادی در زمینه بازاریابی و صادرات قطع نشود و همچنین امکان فعالیت کسب و کار‌ها در فضای مجازی وجود داشته و دچار خدشه و آسیب نشود.

بخشنده در ادامه خواستار همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف برای اجرای مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان قزوین شد.

رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: در راستای اجرای ماده ۲۲ مقررات ملی ساختمان موفق عمل نکرده ایم و بر همین اساس ارزش افزوده املاک پس از چند سال کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: هم اکنون عمر سرمایه‌های ملی به ۳۵ سال کاهش پیدا کرده این در حالی است که عمر مفید ساختمان‌ها در کشور ارمنستان ۱۰۰ سال است.

رجحانی گفت: ماهیانه برای یک خوردو مراقبت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود، اما در مورد ساختمان چنین قوانینی در نظر گرفته نمی‌شود و عمر مفید ساختمان‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: با اجرای قانون بیمه تضمین کیفیت و بازرسی‌های دقیق از ساختمان‌های در حال ساخت می‌توانیم عمر مفید ساختمان‌ها را افزایش دهیم.

کبیری، معاون سازمان صمت هم گفت: بیش از ۵۴ واحد صنفی عرضه کننده سموم کشاورزی در قزوین داریم که علاوه بر مجوز اصناف از سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

پیله فروش، معاون هماهنگی امور اقتصادی هم گفت: پس از اخذ نمونه برداری از محصولات و تایید آزمایش سموم، علاوه بر معدوم کردن محصولات کشاورزی، پرونده متخلفان هم باید به مراجع قضایی ارجاع شود تا شاهد کاهش میزان استفاده از سموم در محصولات کشاورزی در استان باشیم.

وی افزود: همچنین باید آموزش‌های لازم بری تولید محصولات سالم با همکاری جهاد کشاورزی و علوم پزشکی در دستکر کار قرار گیرد.

نیک روشت، مدیرکل گمرک هم گفت: با توجه به صادر نشدن مجوز احداث ساختمان گمرک در ناحیه چرمسازی، نیرو‌های گمرک تا زمان احداث ساختمان، در کانکس مستقر شده و اقدام به نمونه برداری از مواد شیمیایی می‌کنند.

معدن پور، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان هم گفت: در استان قزوین کانون بانک‌های خصوصی تشکیل نشده است و بانک‌های خصوصی هم تمایلی برای این کار ندارند و این امر به ناهماهنگی میان بانک‌های دولتی و خصوصی منجر می‌شود.

معدن پور افزود: بانک ملی بیشترین شعبه و بانک توسعه صادرات هم کمترین میزان شعب بانکی را در استان قزوین داراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.