نخستین دبیرستان علوم و معارف اسلامی دخترانه دانشگاه آزاد اسلامی کشور با عنوان "سعادت" روز پنجشنبه با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد افتتاح شد.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی سعادت گفت: یکی از مشخصه‌های بارز مکتب اهل بیت، تعلیم و تربیت است و در بعثت انبیا نیز تعلیم و تربیت حرف اول را می‌زند، لذا در دوره جدید در بحث راه‌اندازی مدارس با رویکرد تعلیم و تربیت به ویژه تربیت اجتماعی ورود کرده‌ایم.

او افزود: دوره تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان ما شامل دوره‌های هفت ساله است که هفت سال اول بازی محور و همراه با آغوش گرم خانواده است که کودک در این شرایط رشد می‌کند و هفت سال دوم را نیز در مدرسه سپری می‌کند و هفت سال سوم بحث تربیت اجتماعی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: متاسفانه سومین دوره هفت ساله که دوره بسیار حیاتی و مهمترین دوره از نظر تربیت اجتماعی محسوب می‌شود، پس از بلوغ جوانان و در سایه کنکور در دبیرستان دچار چالش‌های جدی می‌شود و در دوره کارشناسی در دانشگاه هم توجه جدی به آن نمی‌شود، در حالیکه این دوره را باید یک دوره پیوسته در نظر گرفت و با یک سبک تربیتی مشخص از سن ۱۴ تا ۲۱ سالگی سپری شود تا این چالش‌ها کمتر شود.

طهرانچی بیان کرد:خوشبختانه هم اکنون ۸۵ درصد ورودی‌های دانشگاه‌ها از حالت کنکور خارج شده و دانش آموزان به صورت مستقیم و بدون آزمون وارد دانشگاه یا حوزه علمیه می‌شوند که این نشان دهنده این است که ما می‌توانیم در مجموعه‌هایی از مدارس، بدون سایه کنکور یک نظام تعلیم و تربیت واقعی را طرح کنیم تا تربیت اجتماعی به درستی شکل گیرد.

او تصریح کرد: بنابراین در این راستا با راه‌اندازی مدارس علوم و معارف قرآنی سعادت به دنبال این هستیم که یک بسته هفت ساله تعلیم و تربیت را پیش روی نسل جوان قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد علوم اسلامی تاکید کرد: امروز نخستین دبیرستان دخترانه علوم و معارف قرآنی سعادت در مشهد مقدس و در جوار بارگاه منور رضوی افتتاح شد تا برکت شروع این حرکت نو در تعلیم و تربیت اجتماعی از این شهر مقدس آغاز شود.

طهرانچی اظهارکرد:امروزه برخی فضای مجازی را در تربیت نادرست فرزندان مقصر می‌دانند، در حالیکه معتقدیم فضای مجازی زمانی مقصر است که ما صحنه را خالی کرده‌ایم تا دیگران آن را با چیز‌های نامناسب پر کنند لذا باید برای تعلیم تربیت خود به ویژه در فضای مجازی برنامه داشته باشیم و در این عرصه پای کار باشیم و بستر مناسبی را برای رشد فرزندانمان فراهم آوریم.

افتتاح دومین مدرسه علوم و معارف در زابل 

مسئول راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی سعادت که وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما هستند، شعبه دخترانه دوره دوم آن برای نخستین بار در کشور با رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی در مشهد با چهار کلاس درس و سایر امکانات آموزشی افتتاح شد.

جعفر کبیری افزود: راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی است که برای نظام تعلیم و تربیت دینی این مدارس را طراحی کرده است و در سطح همه استان‌ها در یک بازه زمانی افتتاح و راه اندازی خواهند شد.

مسئول راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دادامه داد:دومین مدرسه علوم و معارف اسلامی دوره اول پسرانه سعادت در دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۸ مهر ماه در منطقه محروم شهر زابل افتتاح خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.