معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: زرشک محصولی ارزشمند است که با فرآوری آن می‌توان جوانان زیادی را مشغول به کار کرد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: زرشک یکی از محصولات بسیار مهم در استان است که برای استفاده درست و سودمند از آن به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند نیاز است.

او افزود: یکی از این برنامه ها، برپایی جشنواره زرشک در استان است که امسال اهداف بزرگتری در این جشنواره برای معرفی و فروش زرشک استان در سطح ملی و بین الملل دنبال می‌شود.

اشرفی بیان کرد: قرار است در این جشنواره که از ۲۱ تا ۲۶ مهر در استان برگزار می‌شود، علاوه بر جذب بازار فروش و معرفی محصول، تمام تلاشمان را بکنیم تا با سفرای دیگر کشور‌ها برای پایداری همکاری در حوزه فروش و فرآوری زرشک رایزنی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم ما این است تا بتوانیم با استفاده درست از این ظرفیت در استان، اشتغال پایداری را برای جوانان ایجاد کرده و دامنه فرآوری محصول را محدود نکنیم.

او با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار در زمینه فرآوری زرشک از دیگر برنامه‌های استان است عنوان کرد: امسال برای جشنواره زرشک، ۷ کمیته مشخص شده است که بعد از اتمام جشنواره رسالتشان برای تداوم و پایداری فروش زرشک و محصولات فرآوری شده آن در سطح بین المللی مشخص و دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.