رئیس روابط عمومی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: موکب خدمت‌رسانی به کودکان توانخواه برای نخستین‌ بار در حرم مطهر رضوی برپا شد.

محمد حسن محمدیان رئیس روابط عمومی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: موکب مخصوص کودکان توانخواه در قالب نمایشگاه مفهومی با نام در سوگ مهر به کودکان سندروم داون، اوتیسمی و نیاز‌های ویژه در باب الجواد (ع) و صحن پیامبر اعظم (ص) واقع در حرم مطهر رضوی خدمت رسانی می‌کند.

او افزود: در این موکب به کودکان با نیاز‌های ویژه تحت نظر مربیان و کارشناسان کودک در قالب فعالیت‌های سرگرمی و مفهومی خدمت‌رسانی می‌شود.

رئیس روابط عمومی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های این موکب، ارائه خدمت به کودکان و نوجوانان از چهار تا ١۶ سال با استفاده از تکنولوژی‌های روز از جمله واقعیت افزوده و حقیقت مجازی است که کودکان و نوجوانان در قالب‌ بازی‌های مفهومی با مسیر حرکت امام رضا (ع) از مدینه تا مرو، اقدامات اصلاحی امام رضا (ع) بعد از ولایت عهدی، سیره زندگی پیامبر (ص)، امام حسن (ع)، امام رضا (ع) و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

محمدیان بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های نویسندگی خلاق، اختراع و اکتشاف از دیگر بخش‌های این موکب است که در این کارگاه‌ها به شناسایی و ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان مستعد پرداخته می‌شود. کودکان و نوجوانان شرکت کننده در فعالیت‌های این موکب عضو باشگاه مخاطبان پایدار سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.