به دلیل نا آرامی‌های اخیر و سوء استفاده اغتشاشگران از شبکه‌های اجتماعی، محدودیت‌هایی در اینترنت و دسترسی کاربران به این شبکه‌ها ایجاد شده که ضرر‌ و زیان بسیاری برای کسب و کار‌های آنلاین به همراه داشته است.

در چند روز اخیر به دلیل به وجود آمدن اوضاع آشفته و ایجاد برخی اغتشاشات در نقاط مختلف کشور، شاهد اختلال در دسترسی به اینترنت و در ادامه فیلتر شبکه های مجازی خارجی به ویژه اینستاگرام بوده ایم . به گفته فعالان کسب و کار مجازی اغتشاشات اخیر باعث افت شدید بازار کسب و کارهای اینترنتی شده است.

براساس گزارش سال گذشته مرکز آمار ایران، معادل ۱۱ میلیون نفر از طریق شبکه‌های مجازی کسب درآمد می‌کنند به طوری که حدود ۹ میلیون نفر یعنی ۸۳ درصد از طریق اینستاگرام در حال کسب درآمد هستند.

خانم جعفری یکی از فروشندگان در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام) می گوید: متاسفانه حدود ۱۰ روز می شود که دسترسی به شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام قطع شده است و در این چند روز ضرر بالایی را متحمل شده ایم.

او گفت: اغتشاشات ضرر و زیان زیادی برای کسب و کارها به همراه داشته است، به عنوان یک فروشنده لباس در اینستاگرام، بالغ بر ۲۰ الی ۳۰ میلیون در شرایط کنونی متضرر شده ام و با وضعیت به وجود آمده باید حقوق خیاط، برش کار و ... را از جیب خود پرداخت کنم که این موضوع شرایط را برای ما سخت کرده است.

ضرر ۱۰۰ درصدی کسب‌وکار‌ها در پی اغتشاشات و ناآرامی های اخیر

 رضا الفت‌نسب عضو هیات مدیره انجمن کسب و کارهای مجازی می گوید: توسعه کسب و کار و فعالیت های اقتصادی نیاز به فضای امن و آرام دارد. کسب‌وکار‌های خردی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، در پی این اغتشاشات و نا آرامی ها و کندی اینترنت به‌شدت ضرر خواهند کرد به طوری که مشخص نیست در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

او در ادامه گفت: کسب ‌وکار‌های بزرگ‌تر هم به شبکه های اجتماعی وابسته هستند. تعدادی از مشتریان خود را در آن پیدا می‌کنند. کسب‌وکار‌های بزرگ در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌هایی برای گسترش فعالیت خود در این پلتفرم ها کرده‌اند که اگر این نا آرامی ها ادامه ‌دار باشد ضرر هنگفتی را متحمل خواهند شد.

قطعی اینترنت و فیلترینگ تا کی ادامه دارد؟

آقای احمد وحیدی وزیر کشور می گوید: در اتفاقات اخیر، بعضی از شبکه‌های مجازی آتش بیار معرکه بودند و ساماندهی اغتشاشات را بر عهده داشتند. بخش زیادی از آشوب‌ها تحت آموزش همین فضای مجازی بوده است و برای دور زدن قطعی اینترنت از روش‌هایی استفاده می‌کردند.

او گفت: برخی از این شبکه‌های مجازی با انتشار برخی تصاویر که بعضا واقعی هم نیستند، تلاش می‌کنند هم مردم را تحریک کرده و هم به آن‌ها آموزش دهند. طبیعی است در چنین حالتی ما برای حفظ امنیت، نظم عمومی، آرامش و حقوق شهروندی مردم، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم تا نتوانند آن‌ها از مسیر شبکه‌های مجازی، اغتشاشات را هدایت کنند.

به گفته وزیر کشور، تا پایان یافتن اغتشاشات محدودیت های اینترنتی ادامه دارد. اغتشاشگران موجب اعمال چنین محدودیت‌هایی می‌شوند و هرگاه دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مطمئن شود که دیگر چنین موضوعیتی نیست این محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
فیلتر اینستا ضربه شدیدی به درآمد خانواده ما زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
از قطعی اینستا کسب و کار و درآمدها به صفر رسیده ترا خدا فکری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
لعنت بر اغتشاشگران باید مجازات شوند که همش بلای جان این مردم هستند باید اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
تا دلت بخواد قطی اینترنت ب همه مردم ضرررررر زد جز ب بانک ها چون بانک ها اینترنتشون جدا هست
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۰:۱۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
پس کی وصل میشه..؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
خدايي دمتون گرم، يعني قطعي اينترنت رو هم گردن اغتشاشگرها ميندازيد ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
کسب و کارهای اینترنتی رو مردم عادی انجام میدن و ضرر ک زیانش هم برای مردم هست ازلحاظ هزینه اینترنت دولت قبلش هزینه رو از مردم دریافت کرده و باقزع اینترنت تازه سودهم میکنه این مردم هستند که هم پول اینترنتشون هدر میره هم کاسبی نمیتونن بکنن و ضررو زیان مردم هم برای دولت مردان مهم نیست فقط ور این وسط سود به جیب اون افرادی میره که پسرانشان در حال تولید فیلترشکن در شرکت های دانش بنیان کانادا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
بهترکلا فیلتربشه
Iran (Islamic Republic of)
اینتر نت
۰۷:۴۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
یکی تو را خدا بگه که این واتساب را باز کنند به خدا موندیم یکی که فیلتر شکن داره میتونه باز کنه یکی مث من که واتساب کلا کاری هست موندم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
ضرر خیلی سنگینی زده به کسانی کار آن ها با اینترنت هست کی حاضر به جبران این خسارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
اومد و هفته ها طول کشید. ما چه خاکی به سرمون بریزیم. از کجا بیاریم کرایه خونه بدیم. شکمون سیر کنیم. ما که حقوق سر ماه نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
اغتشاشات به کسب و کار ها ضرر زد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
یعنی این اینترنت هم اغتشاش گرا قطع کردن ؟
خیلی پر رویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
قطعا کمتر از چند تا سطل اشغال خسارت زده !
رو که نیست سنگ پاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
اینستاگرام رو کلا فیلتر کنید. یه جوری که با فیلتر شکن هم نشه باز کرد.
مثل چین هم عرضه نداریم نمونه داخلی درست کنیم. همین الان پیام رسان های داخلی یکم شلوغ تر شده هنگ کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
میشه بگید این ضرر مردم چطوری جبران خواهد شد؟؟؟؟؟ این عادلانه نیست که تر هم به آتیش خشک بسوزونیم بهترین راه برای مقابله با چنین شرارتها قطعی اینترنت آی پی هایی هست که خرابکاری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۳:۴۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
مثلا چند روز بعد؟
Iran (Islamic Republic of)
من ایرانی
۲۳:۳۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
با سلام و درود.
بجای. پاک کردن اصل جریان با قطع ارتباطات. حرف و خواسته مردم رو بشنوید. اینجور نشد که هر زمان مردم اعتراض کنند بشن اغتشاشگر. و بدون در نظر گرفتن. مردمی که از طریق اینترنت. کسب درآمد دارن. بیاین کل اینترنت و قطع کنید. بجا قطع اینترنت حرف مردم رو گوش بدید . خداوند. سیاهی رو آفرید. سفیدی هم آفرید کارتون مثل اینه که بخوابید. پنج تا انگشت دست رو به یک اندازه دراز یا کوتاه کنید. هر کس یه عقیده آیی برا خودش داره. این جریان عاقبت خوبی ندارد. قطعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
نظر رو میشه مثل بچه ادم مطرح کرد و جواب گرفت اغتشاش همین کارهایی است که اینها انجام دادند لطفا یک مقدار بیشتر درک سیاسی و فهم خود را بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
واسه این دولت مهم نیست که ملت ضرر کنن مگه بتزارت سرمایه نیست که شده قلک دولت بی اعتماد فقط دروغ ووعده وعید الکی البته اینترنت استار اینک که بیاد دیگه هیچ کاری نمیتونن بکنن
آخرین اخبار