سلیمانی از اسکان بیش از ۲۳۴ هزار زائر در مرز‌های کشور خبر داد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به خدمات امداد و نجات به زائرین اربعین حسینی (ع) از یکم تا ۲۹ شهریور ١٤٠١ گفت: از ابتدای شهریور تاکنون به ۳۵۶ هزار و ۶۵۶ زائر خدمات ارائه شده است که از این تعداد ۶۳ هزار ۳۶۴ زائر درمان سرپایی گرفتند.

سلیمانی افزود: ۱۷۱۹ زائر نیز برای درمان نیاز به انتقال به مراکز درمانی پیدا کردند. ۵۶ هزار و ۶۶۸ زائر از خدمات تست قند و فشار خون بهره‌مند شدند.

 دبیرکل جمعیت هلال احمر اضافه کرد که در مدت زمان اجرای طرح اربعین، ۴۹ هزار و ۹۰۰ عدد ماسک، ۴۲۰۰ اسپری ضدعفونی کننده، ۱۵۷ هزار و ۳۸۱ بطری آب معدنی، ۴۰ هزار و ۵۶۵ قرص نان، ۶۲ هزار قوطی کنسروجات و ۱۵۶۹ بسته غذایی میان زائران مراجعه‌کننده به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر توزیع شده است. همچنین ۷۹ هزار و ۱۰۰ رسانه آموزشی میان زائران توزیع و ۵۳ هزار و ۲ مورد آموزش چهره به چهره مربوط به نکات ایمنی و سلامت در اربعین به زائران ارائه شده است.

سلیمانی افزود: دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۲۰۵ پایگاه ثابت و موقت در سراسر کشور در طرح اربعین فعال است، افزود: در حال حاضر علاوه بر اینکه ۱۹ بالگرد امدادی هلال‌احمر برای پوشش حوادث احتمالی در آماده‌باش هستند، ۱۲ قرارگاه مرزی جمعیت نیز برقرار بوده و خدمات لازم به زوار ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار