دکتر مهدی مصری،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در آیین تجلیل از نیروهای اورژانس ۱۱۵ قم و کارشناسان ایمنی بیمار گفت: اورژانس تلاشهای گستردهای در زمینه خدمات رسانی به همشهریان انجام میدهد که قدردان آنها هستیم و در تلاش بوده تا بتوانیم نیازهای لجستیک و نیروی انسانی این مجموعه را نیز برطرف کنیم.
او افزود: یکپارچه سازی و هوشمند سازی خدمات یکی از مسائلی است که باید اورژانس ۱۱۵ قم دنبال کند و در تلاش هستیم تا با راه اندازی مجتمع آموزش عالی فوریتهای پزشکی در جهت ارتقای سطح دانش و فعالیتهای این مجموعه بکوشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تدوین کدهای اخلاقی و فقهی را مد نظر قرار داد و گفت: از استان قم انتظار میرود تا در این مسیر قدم برداشته و در تدوین این مسائل بکوشد.
دکتر مصری همچنین به روز ایمنی بیمار اشاره کرد و گفت: خدمات کارشناسان ایمنی بیمار بسیار مهم و تاثیرگذار بوده که از تلاشهای این عزیزان نیز تشکر میکنیم.
او افزود: اصل توجه به گفتوگو با بیمار و اخلاق پزشکی و همچنین پاسخگویی اجتماعی از جمله مسائلی است که باید همواره مد نظر باشد که کارشناسان این حوزه باید بررسی کنند.
جلیل گودرزی فر، سرپرست اورژانس ۱۱۵ قم نیز در این مراسم با بیان اینکه روزانه هزار و ۵۰۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ قم گرفته میشود، گفت:روزانه به طور میانگین ۳۰۰ ماموریت شهری و جادهای در استان انجام میشود.