حجت الاسلام عسکری گفت: با کسانی که اتباع بیگانه فاقد مجوز اقامت را به کار گرفته اند یا به آن‌ها منزل اجاره داده اند، برخورد قانونی می‌شود.

 حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، با اشاره به آغاز سال تحصیلی، گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی برای کمک به دانش آموزان نیازمند، کمیته امداد متولی است و کمک‌های نقدی و غیرنقدی را جمع آوری می‌کند.

او با بیان اینکه اتباع بیگانه در همه کشور‌های دنیا حضور دارند، گفت: در ایران نیز اتباع بیگانه حضور دارند؛ اما  آنچه که مهم است این است که اتباع بیگانه باید مدارک هویتی و مجوز‌های ورود به آن کشور را داشته باشند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان می‌گوید: همان طور که مسئولان وظیفه دارند از جان و مال شهروندان حمایت کنند، باید از جان،  مال و آبروی کسانی که قانونی وارد کشور شدند، هم دفاع کنند.

او افزود: به دنبال حادثه‌ای که در بهرمان نوق رخ داد بر خود لازم می‌دانم از نیروی انتظامی تشکر کنم که موضوع را رصد و مجرمان را دستگیر کردند. ضمن اینکه مسئولان تامین امنیت در مورد اتباع بیگانه‌ای که مجوز اقامت ندارند، تصمیم جدی تری دارند.

حجت الاسلام عسکری  با تاکید بر اینکه حضور اتباع بیگانه فاقد مجوز و مدرک هویتی خلاف قانون است، می‌گوید: کسانی که اتباع بیگانه فاقد مدرک و مجوز اقامت را در خانه، کارگاه، دامداری یا تلمبه چاه کشاورزی به کار گرفته اند یا منزل به آن‌ها اجاره داده اند، در جرم  آن ها شریک هستند و به عنوان مجرم با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

او با تاکید بر نقش امنیت افراد در جامعه و رعایت ضوابط قانونی در این رابطه، گفت: هر گونه فعالیت و تبلیغ در فضای مجازی با محوریت اتباع بیگانه فاقد مدرک هویتی و غیرمجاز خلاف قانون است.

امام جمعه شهرستان رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات برجام و نرسیدن توافق طرف‌های مذاکره، بیان داشت: برخی ایران را مقصر این توافق نکردن اعلام می‌کنند درحالی که عهد شکنی و بدعهدی آمریکا، خروج یک طرفه برجام از سوی رئیس جمهوری آمریکا و عمل نکردن اروپایی‌های به تعهداتشان بر هیچ کس پوشیده نیست.

او می‌گوید: اروپاییان در مسائل اقتصادی به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند، در حالی که ایران به تمام تعهداتش عمل کرد و اگر مطالبات بی دلیل نخواهند، راه برای مذاکره و توافق باز است؛ اما آن‌ها به دنبال توافق عادلانه نیستند و به دنبال توافق ظالمانه هستند.

حجت الاسلام عسکری  گفت: ایران در تمام زمینه‌های نظامی، ماهواره ای، انرژی هسته‌ای و … به خود متکی و مقتدر است و زیربار ظلم و زور و تحمیل آمریکا و اروپائیان نخواهد رفت.

او با بیان اینکه در بین مذاکرات کجای دنیا رسم است که تحریم کنند، بیان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ما راستی آزمایی می‌کنیم تا ببنیم به تعهداتشان عمل می‌کنند یا نه.

خطیب نماز جمعه شهرستان رفسنجان ضمن تسلیت اربعین حسینی، گفت: تنها کسی که دربین امامان اربعین دارد، امام حسین (ع) است.

او افزود: اربعین حسینی، فصل مهمی در مسئله مبارزه و قیام امام حسین (ع) است و زیباترین جهاد تبیین به همت حضرت زینب (س) به نمایش درآمد و این بانو، چهره بنی امیه را رسوا  و مردم را از خواب بیدار کرد.

به گفته حجت الاسلام عسکری امروز بعد از ۱۴۰۰ سال از ۸۰ کشور جهان، جمعیت میلیونی به زیارت امام حسین (ع) می‌آیند و عمده پذیرایی به همت ۲ دولت و مردم ایران و عراق انجام می‌شود.

او گفت: اربعین حسینی، میدان نمایش عشق و ایثار است و  گرما و مشکلات نتوانست جلوی مردم و موکب‌ها را بگیرد.

امام جمعه شهرستان رفسنجان  بیان داشت: در هیچ جای دنیا نمی توان جلوه‌هایی از عشق را که در اربعین حسینی می بینیم، پیدا کنیم. 

او گفت: از مردم و مسئولان دولت عراق که زمینه امنیت زوار و از مراجع و علمای شیعه عراق که فضای معنوی و همدلی را بین مردم و زورا به وجود آورند، تشکر می‌کنم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار