حجت الاسلام توکلی گفت: پیاده روی اربعین، همچون عصای موسی بسیاری از نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

حجت الاسلام توکلی، امام جمعه این هفته استان کرمان گفت: همه گره‌های فردی و اجتماعی ما و همه آسیب‌هایی که گرفتارش هستیم، باتقوا برطرف می‌شود.

او می‌گوید: اگر از خدا ترسیدیم و اوامر خدا را اطاعت کردیم و بندگی خدا را انجام دادیم، آسیب‌ها کمتر به سمت و سوی ما خواهد آمد.

حجت الاسلام توکلی بیان کرد: صبح که از خواب بیدار می‌شویم، بهتر است نام تک تک ائمه معصومین (ع) را به زبان آوریم؛ زیرا این عمل ما را بیمه می‌کند و ما باید باور کنیم که ائمه معصومین (ع) واسطه فیض خدا هستند و هر چه پیوند با آن‌ها بیشتر شود، برکت زندگی ما بیشتر خواهد شد.

او تصریح کرد: برکت ناشی از جایی می‌شود که ما پیوندی با امامان معصوم (ع) داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه کرمان می‌گوید: در هر شغلی که هستیم، بخشی از درآمدمان را کنار بگذاریم و برای ائمه (ع) هزینه کرده و امامان (ع) را شریک در مالمان کنیم؛ زیرا شریک کردن امام معصوم (ع) در درآمد ما برکت و کسادی را از بین برده و رونق می‌آورد.

او بیان داشت: ملت عراق باورشان این است که در طول سال آذوقه اش را جمع و از زائران امام حسین (ع) پذیرایی می‌کنند.

به گفته حجت الاسلام توکلی ارتباط با امام زمان (ع) هم خودش برکاتی دارد؛ اگر شما هر شب ثانیه یا دقیقه‌ای با امام زمان (عج) نجوا کنید قطعا زندگی شما دچار تغییر خواهد شد و نجوا با امام زمان (عج) راه رسیدن به امام حسین (ع) است.

به گفته او اربعینی‌های و سایر کشور‌ها با کار بزرگی که انجام دادند دل حضرت زهرا (ع) را خوشحال کردند و کسی که حضرت زهرا را خوشحال کند، رسول خدا (ص) را خوشحال کرده است و کسی رسول خدا (ص) را خوشحال کند، خداوند را خوشحال و راضی کرده است و رضایت خداوند هم به این است که لطفش به طور مستمر شامل حال ما می‌شود و دعایی که همیشه باید بکنیم این است که خدایا از من راضی باش.

خطیب نماز جمعه کرمان می‌گوید: اربعین به شکلی که هم اکنون برگزار می‌شود خاصیت عصای حضرت موسی (ع) را پیدا کرده است.

او افزود: به عبارت دیگر همان گونه که عصای حضرت موسی (ع) باطل سحر فرعون شد و تمام نقش‌های فرعون را برباد داد و طرفداران فرعون را به حضرت موسی (ع) جذب و حقانیت حضرت موسی(ع) را ثابت کرد، پیاده روی اربعین حکم عصای حضرت موسی (ع) را پیدا کرد ه است و بسیاری از نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

حجت الاسلام توکلی افزود: دشمنان برنامه‌های بسیاری برای ایجاد اختلاف مسلمانان شیعه و سنی داشتند که زیارت اربعین هم نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد.

او با بیان اینکه زیارت اربعین یکی از نشانه‌های ایمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: مسلما امام حسین (ع) کشتی نجات و مصباح الهدی است و کسی که در تاریکی‌ها حسین (ع) را دارد از چیزی نمی‌ترسد.

خطیب  نماز جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: عراقی که سال‌ها تحریم است، می‌تواند چنین جمعیت عظیمی را طی روز‌های اربعین در خودش جا دهد و این موضوع برکت است.

او  تصریح کرد: عده‌ای زیارت و پیاده روی اربعین را عیب می‌گیرند و دشمن از رفتن ما به صورت پیاده روی اربعین نگران است؛ اما باید شکوه و عظمت پیاده روی اربعین در دنیا جا بیفتد؛ زیرا کشوری که حسین (ع) را دارد، برکت هم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار