شهردار بجنورد از ارتقای درجه شهرداری خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان موضوع ارتقا درجه شهرداری مطرح و پس از موافقت وزیر کشور، شهرداری بجنورد از درجه ۱۰ به درجه ۱۱ ارتقا یافت.

جواد حمیدی گفت :  به طور رسمی درجه شهرداری بجنورد از ۱۰ به ۱۱ یعنی  یک درجه کمتر از کلان شهر‌ها به شهرداری بجنورد ابلاغ شد.

او گفت: معیار درجه‌بندی شهرداری‌های کشور معیاری است که از سوی وزارت کشور ابلاغ میشود و شامل ۱۲ درجه است. درجه یک این رده‌بندی مربوط به شهرداری‌های تازه تأسیس است و درجه ۱۲ نیز مربوط به کلانشهر‌ها از جمله مشهد، اصفهان و تبریز است، که شهرداری بجنورد هم اکنون در درجه ۱۱ قراردارد

او گفت : یکی از تأثیرات ارتقای درجه در حوزه افزایش بدنه سیستم نیروی شهرداری، افزایش کارشناسان و افزایش اداره‌ها و واحد‌ها و همچنین افزایش تعداد معاونت‌ها دیده خواهد شد. بدون شک هر چه تعداد واحد‌ها و کارشناسان و نیرو‌های زبده شهرداری بیشتر شود، این موضوع باعث ارائه خدمات بهتر در بدنه شهرمان خواهد شد و مردم خدمات را بهتر لمس خواهند کرد.

شهردار گفت : همچنین ارتقای درجه شهرداری در حقوق و مزایای پرسنل شهرداری تأثیر مستقیم دارد و علاوه بر این در جذب اعتبارات ملی و استانی، جذب ماشین‌آلات سنگین خصوصاً ماشین‌آلات آتش‌نشانی و تجهیزات و ادوات سنگین آتش‌نشانی، کمک اعتباری پروژه‌های ملی مثل طرح پسماند و موارد مشابه تأثیر بسزایی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.