مدیرکل محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تولید روزانه ۵۵ هزار تن پسماند در کشور خبر داد.

سید حبیب راضی گفت: ۷۵ درصد پسماند عادی کشور مستقیماً دفن می‌شود و در این زمینه دفن پسماند‌ها اصولی، مهندسی و بهداشتی نیست و باید تمهیدات لازم در این زمینه به عمل آمده که امید می‌رود شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این راستا باشیم.

مدیرکل محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور می‌گوید: تولید روزانه ۵۵ هزار تن پسماند در کشور رقم خورده که ۴۵ هزار تن آن شهری و ۱۰ هزار تن پسماند روستایی است و ۱۰ درصد تفکیک در مبدا پسماند‌های کشور انجام می‌شود که در این زمینه قانون سهم تفکیک از مبدأ در کشور ۲۸ درصد مشخص شده است که تمام تلاش خود را برای بهبود و ساماندهی وضعیت محیط زیست انجام دهیم.

به گفته او، ۶۵ درصد پسماند تولیدی در کشور‌تر و ۳۵ درصد پسماند خشک است که در این زمینه تمهیدات لازم برای مدیریت حوزه پسماند از چالش‌های پیش روی مدیریت پسماند است که در این زمینه چالش دیگر این است که ساختار مناسب در سطح ملی، استانی و محلی وجود ندارد.

راضی گفت: دفع اصولی پسماند‌ها در جامعه جزو ضرورت‌های اساسی است که در این زمینه ساماندهی وضعیت محیط زیست به عنوان اولویت‌های اساسی و مهم مطرح است که درصدد هستیم با تلاش‌های به عمل آمده شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم که امید می‌رود مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

مدیرکل محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور می‌گوید: همواره نیازمند ارائه راهکار‌های اساسی و اتخاذ تصمیمات اساسی و مهم در این زمینه هستیم و از ظرفیت صاحبنظران و متخصصان برای بهبود وضعیت موجود و نیز رفع مشکلات استفاده می‌کنیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است و انتظار می‌رود تلاش‌ها همچنان ادامه‌دار و مستمر باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.