مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه روز دوشنبه ۲۷ شهریور مراسم همایش روز ملی شعر و ادب فارسی دردانشگاه تبریز برگزار می‌شود، گفت: در دنیا رقابت جدی بین شهر‌های مختلف برای اینکه برای خود یک ویژگی تعریفکنند و از این رهگذر در فضای عمومی جامعه حرفی برای گفتن داشته باشند در حال شدت گرفتن است.

سید قاسم ناظمی  گفت: قطعا یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های ما حوزه فرهنگ و هنر است بویژه هنر‌هایی مانند شعر که ریشهقدیمی دارد.

او افزود: اثار تاریخی ما برای توسعه کشور در فضا‌های جهانی فرصت فراهم کرده اند، البته مسئولان ما به مسایل فرهنگی عنایت ویژه‌ای دارند و امسال تلاش داریم از نظر کمی وکیفی برای روز ملی ادب فارسی اقداماتی موثر و در خور داشته باشیم.

او  اظهار داشت: اولویت اصلی ما این است تا شعر و ادب را بعنوان یک فرصت اجتماعی برای شناساندن جامعه بهدنیا بشناسانیم و باید بتوانیم از این فرصت برای هنر و ادبیات ایران بیشترین بهره را ببریم و در مسئولان این انگیزهرا ایجاد کنیم که برای این روز تمام تلاش خود را بکار گیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: قریب به ۷۰ برنامه در این روز خواهیم داشت، برنامه گلباران مزاراستاد شهریار و شاعران و حکیمان در ۲۷ و ۲۸ شهریور به همراه افتتاح نمایشگاه خوشنویسی، انتشار کتاب ویژه، از برنامه‌های مهم این روز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.