مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: هم اکنون ۱۹۳ کیلومتر طرح راه‌سازی در قالب ساخت آزادراه و بزرگراه در سطح استان اصفهان در دست اجراست.

علیرضا قاری‌قرآن گفت:در حال حاضر ۲۷ قرارداد توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مجموع با مبلغ قرارداد ۴۸۰ میلیارد تومان در حوزه راه منعقد شده که برای این قرارداد‌ها ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

او با اشاره به نقش تقاطع در نقاط حادثه خیز، ادامه داد: در حال حاضر ۶ دستگاه تقاطع غیرهمسطح (۱۲ پل) با هزینه‌ای بالغ بر ۸۳.۵ میلیارد تومان در سطح استان اصفهان در دست اجراست و مناقصه چهار طرح تقاطع غیر همسطح دیگر (۱۱ پل) با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان برگزار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: این اداره‌کل در حوزه مهندسی و ساخت به منظور ایجاد تردد ایمن و رفع نقاط حادثه خیز، تبدیل و ارتقاء راه‌های موجود (از راه‌های اصلی به بزرگراهی و راه‌های بزرگراهی به آزادراه‌ها) را در اولویت‌های کاری قرار داده است.

او اضافه کرد: براساس آخرین آمار مجموع راه‌های استان اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۱ هزار و ۶۸۴ کیلومتر رسیده و طول آزادراه‌های استان ۴۸۰ کیلومتر، بزرگراه‌ها ۲ هزار و ۱۷۴ کیلومتر، راه‌های اصلی ۲ هزار و ۲۴۵ کیلومتر و راه‌های فرعی یک هزار و ۸۵ کیلومتر است.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: حدود ۴۱۱ دستگاه پُل با دهانه بالای ۶ متر، ۱۵ هزار و ۵۸۷ دستگاه پُل با دهانه کمتر از ۶ متر (آبرو) و ۲ دستگاه تونل در استان اصفهان موجود است.

او بیان کرد: راه‌های استان اصفهان به عنوان چهارراه حمل و نقل کشور از تردد بالایی برخوردارند از این رو استان اصفهان قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور محسوب می‌شود.

استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار