رئیس ساتبا گفت: در حوزه بادی دو شرکت توربین بادی داریم که ظرفیت آن‌ها باید به ۲ هزار مگاوات افزایش پیدا کند.

 افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه های انرژی های تجدیدپذیر، بهره وری و صرفه جویی انرژی برق با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدید پذیر برگزار شد.

محمود کمانی رئیس سازمان انرژی تجدیدپذیر گفت: دوازدهمین نمایشگاه با حضور ۱۰۰ شرکت فعال در عرصه بهره‌وری و انرژی تجدید پذیر را امروز افتتاح میکنیم. این نمایشگاه با هدف ارائه جدید ترین فناوری ها در این حوزه برگزار می‌شود.

به گفته او، یکی از برنامه های ساتبا که احداث ۴ هزار مگاوات انرژی خورشیدی است به مناقصه گذاشته شده و این نمایشگاه فرصت خوبی برای به سرانجام رساندن آن است.

کمانی ادامه داد: برنامه وزارت نیرو احداث ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر است، مقدمات آن پیش رفته و مجوز ۴ هزار مگاوات انرژی‌ خورشیدی را دریافت کردیم و مناقصه برای احداث ۱۴۰۰ دیگر مگاوات در ۱۴ استان کشور برگزار می شود.

این مقام مسئول می گوید: مرحله دوم مناقصه به زودی برگزار و در این نمایشگاه از علاقه مندان دعوت می شود. کمانی در خصوص وضعیت انرژی تجدیدپذیر در کشور گفت: ۲ هزار مگاوات مجوز انرژی بادی در مراحل تایید است. تا به حال برای حدود ۲ هزار مگاوات صدور پروانه شده و ۲ هزار مگاوات دیگر در دست بررسی است.

رئیس ساتبا می گوید: در موضوع احداث نیروگاه ها باید صنعت داخلی آمادگی لازم را داشته باشد. ظرفیتی به میزان ۱۵۰۰ مگاوات در استان مرکزی توسط بخش خصوصی در حال احداث است و در کرمان هم برنامه ای مشابه وجود دارد. در حوزه بادی دو شرکت توربین بادی داریم که ظرفیت آن‌ها باید به ۲ هزار مگاوات افزایش پیدا کند. در موضوع بهره وری، وزارت نیرو برنامه ۱۰ هزار مگاوات کاهش مصرف از طریق بهینه سازی را ابلاغ کرده که چند محور دارد و یکی از آنها تعویض موتور های کولر آبی است. ۲۰ میلیون کولر آبی در کشور وجود دارد که با ابلاغ استاندارد جدید برای موتور ها و اجباری شدن آن بهینه سازی می‌شوند.

به گفته رئیس سازمان انرژی تجدیدپذیر تعویض کولر های گازی با کولر های با راندمان بالا و استاندارد برای آسانسور از مواردی است که برای بهینه سازی در دست اقدام است. همچنین احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس پشتیبانی داریم که در سال اول ۱۱۰ هزار واحد از آنها به نتیجه میرسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار