فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: شجاعت، شناخت میدان و رعایت اخلاق از پیش نیاز‌های ورود به عرصه فضای مجازی است و فعالان این عرصه در تبیین دستاورد‌های انقلاب باید به معنی واقعی کلمه جهادی عمل کنند.

  سردار احمد شفائی در اختتامیه گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت جهاد تبیین اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را واجب فوری و قطعی عنوان کردند که برای همه مکلفان اسلام واجب است.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال ضربه زدن به اسلام و کشور است افزود: راه مقابله با جنگ ترکیبی، جهاد تبیین بوده، چون میدان اصلی این جنگ و تمرکز آن رسانه است، رسانه نیز میدان عملش ذهن و فکر انسان هاست و یکی از ابزار‌هایی که می‌تواند بدرستی از عهده این کار بر بیایید فضای مجازی است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه همه بر اهمیت فضای مجازی واقف هستند گفت: در کلام مبارک رهبر معظم انقلاب بار‌ها شنیده‌ایم که فرمودند «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است» و این دال بر اهمیت جایگاه و اثر گذاری فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه بسیج در طول عمر خود پیشتاز بوده و مدافع انقلاب و مدافع مردم است و در تمام عرصه‌ها حضور دارد افزود: در عرصه فضای مجازی هم حضور بسیج بسیار اثرگذار بوده و با همه ظرفیت به میدان آمده و کار خود را پیگیری می‌کند و موفقیت‌های بزرگی را در این زمینه کسب کرده است.

سردار شفائی با اشاره به اینکه جنگ امروز ما جنگ شناختی و ترکیبی در فضای مجازی است اظهارداشت:در این جنگ دشمن مبنایش بر دروغ و تحریف هست که این دروغ و تحریف در گذشته تاریخ هم اثر گذاری خود را داشته و با نگاه به گذشته تاریخ عاشورا می‌توان محصول جنگ شناختی دانست.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان پیوسته بدنبال این هستند که فکر مردم را به سمت خواسته‌های خود هدایت کنند و مردم اقدامی را انجام دهند که دشمن طراحی کرده و به سمت هدف و منظور دشمن پیش بروند؛ اما این کار با هوشمندی قابل پیشگیری است و باید با حضور هوشمندانه مانع نفوذ دشمن شوید چرا که فروپاشی خانواده‌ها یکی از اهداف آنهاست.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فعالان مجازی باید در این عرصه تلاش کنند و جوانان ما این عرصه را خوب بشناسند و لازمه آن این است که سواد رسانه‌ای جامعه ارتقا و افزایش پیدا کند و اطلاعات عمومی مردم بویژه بسیجیان افزایش پیدا کرده و نسبت به گذشته این کشور اطلاعات جامع و کامل داشته و مبانی اسلام را سرلوحه قرار دهیم.

وی بیان کرد: جهت تحقق اهداف و توفیقات مدنظر در عرصه فضای مجازی باید شبکه سازی منسجم و منظم داشته باشیم و به جد از تک روی پرهیز شود که تک روی آسیب کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار