از سال ۱۹۶۷ تاکنون دست کم ۷۳ اسیر فلسطینی در نتیجه اهمال کاری مسئولان اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

 باشگاه فلسطینی الاسیر اعلام کرد که از سال ۱۹۶۷ تاکنون دست کم ۷۳ اسیر فلسطینی در نتیجه بی‌توجهی و سیاست اهمال کاری پزشکی مسئولان اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

به گزارش شبکه المیادین، باشگاه فلسطینی الاسیر روز شنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که این اسرای به شهادت رسیده (۷۳ شهید) از مجموع ۲۳۱ شهید از جنبش اسیران فلسطینی از سال ۱۹۶۷ هستند که در زندان‌های اسرائیل جان باختند.

در این گزارش آمده است که جنایت اهمال پزشکی در کنار سیاست شکنجه اسرای فلسطینی از جمله بارزترین نمونه‌های سیاست‌های آزار و شکنجه علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی است که منجر به شهادت آنان شده است.

به نوشته این پایگاه اینترنتی هم اکنون حدود ۶۰۰ اسیر بیمار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از درمان‌های لازم و ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم هستند.

۲۰۰ نفر از مجموع اسرای بیمار فلسطینی از بیماری‌های مزمن و خطرناک رنج می‌برند و ۲۳ اسیر هم به سرطان مبتلا هستند که در میان آن‌ها اسیر ناصر ابوحمید وضع به مراتب خطرناک تری دارد و هر لحظه ممکن است جان خود را از دست بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار