معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: مشهدالرضا (ع) این ظرفیت را دارد که نه‌فقط پایتخت فرهنگی ایران، بلکه یک کلان‌شهر شاخص و بی‌مانند در جهان اسلام باشد.

دارابی معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: نام‌گذاری مشهدالرضا (ع) در سال ۲۰۱۷میلادی به‌نام پایتخت فرهنگی جهان اسلام ناظر بر حقیقتی بود که بر مبنای آن، مشهدالرضا (ع) این ظرفیت را دارد که نه‌فقط پایتخت فرهنگی ایران، بلکه یک کلان‌شهر شاخص و بی‌مانند در جهان اسلام باشد، اما متأسفانه در این حوزه کاستی‌های بسیاری وجود دارد و درحالی‌که کلیسا‌ها و ابنیه تاریخی مسیحیت ثبت جهانی شده، ایران اسلامی هنوز حرم مطهر رضوی را به‌عنوان میراث معنوی و اصیل جهان اسلام در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت نکرده است.

او افزود: حرم مطهر، محور همه برنامه‌ها و شاخص‌ترین جاذبه زیارتی است، اما بعد از حرم می‌توان جذابیت‌های دیگری را هم یافت که تاکنون از ارزش و اهمیت آن‌ها غفلت شده است.

دارابی بیان کرد: چه بسیار حقایق تاریخی و وقایع مهم در تاریخ انقلاب اسلامی که مبدأ و منشأ شکل‌گیری آن از منزل پدری رهبر معظم انقلاب در حسینیه آیت‌ا... خامنه‌ای مشهد بوده است و می‌توان برای این بنای تاریخی هم هویت فرهنگی منحصربه‌فردی قائل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.