مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از برگزاری هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در تبریز طی هفته دوم مهر ماه امسال خبر داد.

آقای حمزه زاده در نشست مشترک با مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: هفته دوم مهر ماه امسال شاهد برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز خواهیم بود که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز با آمادگی کامل در برگزاری هر چه بهتر این رویداد حضور داشته و مشارکت می‌کند.

وی با اشاره به وجود مقبره کمال‌الدین خجندی در تبریز و توجه ویژه مردم تاجیکستان به این شخصیت فرهنگی و هنری اظهار کرد: همین موضوع ارتباط مردم این دو خطه را به یکدیگر نزدیکتر کرده است که از این مزیت فرهنگی و اجتماعی باید به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

آقای حمزه زاده ادامه داد: علاوه بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین مردمان دو کشور ایران و تاجیکستان همه ساله مردم تاجیکستان برای بازدید از مقبره کمال‌الدین خجندی در باغ دو کمال تبریز حضور می‌یابند که درصد هستیم طی برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز برنامه ویژه‌ای در باغ دو کمال برای میهمانان اجرا کنیم.

وی گفت: طی هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و هنری آذربایجان شرقی به صورت جامع برای مهمانان معرفی و با برگزاری تور‌های گردشگردی آن‌ها را با جاذبه‌های گردشگری استان آشنا می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.