معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: باید در برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر و مناسبت‌های خاص زیارتی در شهر مشهد به صورت ملی به آن توجه شود.

 دکتر عباس شیر اوژن معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در نخستین نشست کمیسیون تخصصی درمان بیماران خارجی در شورای ملی زیارت با اشاره به حضور سالانه میلیون‌ها زائر برای زیارت بارگاه منور رضوی در مشهد گفت: باید از ظرفیت نهاد‌های ملی و سازمان‌های بالا دستی برای کمک به شورای ملی زیارت و توسعه فرهنگ زیارت و همچنین گسترش زیر ساخت‌های درمان گردشگران سلامت در مشهد بهره برد.

محمد علی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه به جمعیت ثابت سه میلیون و پانصد هزار نفر و حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر داخلی و ۶ یا ۷ میلیون زائر خارجی خدمت ارائه می‌کند از همین رو باید در برنامه‌های ملی شرایط مشهد به صورت ویژه دیده شود.

او افزود: خدمات درمانی اورژانسی برای این جمعیت اجتناب ناپذیر است به همین خاطر بیش از یک اتوبوس امبولانس و یک فروند بالگرد برای خدمت رسانی مورد نیاز است.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در کمیته تخصصی زیارت و کمیته درمان گردشگران سلامت، توجه به اختصاص اعتبارات لازم برای هزینه‌های این برنامه در مشهد ضروری است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد سرپرست معاونت فرهنگی و مدیریت امور زائران استانداری هم در ادامه این نشست گفت: خدمت رسانی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بسیاری از عرصه‌ها از جمله گردشگری سلامت، مدیریت بیماری کرونا و برنامه ریزی دهه آخر ماه صفر کاملا جهادی است.

او افزود: در حوزه مدیریت و ساماندهی شرکت‌های گردشگری سلامت اقدامات خوبی در این دانشگاه صورت گرفته است که جای قدردانی دارد.

جواد خوش شکن، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گزارشی از اقدامات این حوزه ارائه کرد و تصمیم بر آن شد که مصوبات شورای ملی زیارت و پیشنهاد کارگروه به عنوان برنامه ابلاغ شود.

تعیین اعضای کمیته تخصصی درمان بیماران خارجی ذیل شورای ملی زیارت است و پیشنهادات این کمیسیون  برای طرح در شورای ملی زیارت بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار