رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در واکنش به انتقادات راجع به تعطیلی زایشگاه ایزدی توضیحاتی داد.

به نقل از دانشگله علوم پزشکی قم،مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تعطیلی زایشگاه ایزدی گفت: این زایشگاه به دلیل تک تخصصی بودن و همچنین ناایمن بودن ساختمان باید تعطیل می‌شد.

او افزود: بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمام بیمارستان‌ها باید دارای چهار تخصص داخلی، اطفال، جراحی و زنان باشند و زایشگاه تخصصی ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: الزام بیمارستان‌ها برای دارا بودن چهار تخصص،‌ به دلیل اهمیت سلامتی بیماران است و جزء  قوانینی است که وزارت بهداشت در سال‌های اخیر وضع کرده است.

مصری با اشاره به فرسوده بودن ساختمان زایشگاه ایزدی ادامه داد: ۱۵ سال پیش مسئولان و مهندسان وزارت بهداشت توصیه به تعطیلی زایشگاه کردند و حتی مقاوم‌سازی ساختمان آن را نیز اصولی ندانستند.

او با اشاره به این‌که زایشگاه ایزدی فاقد استانداردهای خدمات رسانی بود،‌ بیان کرد: بیمارستان استاندارد فرقانی جایگزین زایشگاه ایزدی شده‌است که اکنون ضریب اشغال تخت در این بیمارستان نسبت به قبل افزایش قابل توجهی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با برگزاری جلسه‌هایی با وراث واقف زایشگاه ایزدی نیز رایزنی شد تا ساختمانی جایگزین احداث شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار