رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمانشاه از آغاز طرح زوج و فرد خودرو‌ها از روز شنبه (۱۹ شهریور) در کرمانشاه خبر داد.

حجت الله عزیزی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمانشاه با اشاره به شلوغی خیابان‌های مرکزی شهر با توجه به شروع خرید مدارس و افزایش تردد خودر‌ها در پی آغاز به کار مدارس، گفت : در همین راستا با توجه به محدودیت ظرفیت خیابان‌های مرکزی شهر، جهت تسهیل تردد شهروندان طرح زوج و فرد در این محدوده از شهر اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح از روز شنبه (۱۹ شهریور) شروع شده و تا پایان سال ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور شهرستان کرمانشاه گفت: ساعت اجرای این طرح از ساعت ۱۵ ظهر تا ۲۰ شب خواهد بود.

عزیزی محدوده اجرای این طرح را میدان آزادی تا ابتدای خیابان شورا، تقاطع جلیلی تا میدان لشکر و تقاطع کارگر تا میدان فاطمیه اعلام کرد.

عزیزی جریمه ورود به طرح را ۱۰۲ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: یک خودروی غیرمجاز با ورود به محدوده طرح تنها یک بار جریمه نشده و این احتمال وجود دارد که در صورت مشاهده، این خودرو بار‌ها در طول مسیر و محدوده اجرای طرح جریمه شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان کرمانشاه تاکسی ها، خودرو‌های امدادی (اورژانس-آتشنشانی-پلیس) و خودرو‌های آژانس که دارای کارت شهری و خط کشی کنار خودرو باشند را از این طرح مستثنی و ورود آن‌ها را به محدوده اجرای طرح مجاز دانست.

وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های پلیس راهور از روز ۱۹ شهریور در ابتدا و انتها و درطول مسیر اجرای طرح مستقر شده و از ورود خودرو‌های غیرمجاز به محدوده طرح جلوگیری به عمل می‌آوردند.

عزیزی با تاکید بر لزوم اجرای این طرح جهت کاهش ترافیک بافت مرکزی شهر در ساعات بعدازظهر گفت: خیابان‌های بافت مرکزی شهر کرمانشاه گنجایش این حجم خودرو را نداشته و با شروع به کار مدارس عملا شاهد ترافیک شدید در این محدوده از خیابان هستیم و در همین راستا اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.