مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پاداش برای مشترکین خانگی استان خبر داد.

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در تابستان امسال برای کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی در ساعات پیک بار، طرح‌های تغییر ساعت اداری و تعیین پاداش ۵ برابری برای مشترکان خانگی که نسبت به پارسال برق کمتری مصرف کردند، اجرا شد.

او افزود: همچنین در طرح پاداش ۵ برابری صرفه جویی برق، در هر شبانه روز حداکثر تا ۵۰ مگاوات برنامه مدیریت مصرف اجرا شد که تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پاداش به ۱۵۷ هزار مشترک خانگی پرداخت شده است.

دادگر اظهار کرد: اقدامات مدیریت بار در بخش‌های اداری، صنعتی، کشاورزی، روشنایی معابر و بکارگیری مولدین دیزلی سبب جلوگیری از خاموشی‌ها در شبکه توزیع برق به ویژه در بخش‌های خانگی، تجاری و ادارات شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: در تابستان امسال، هم افزایی در سطوح ملی و استانی سبب شد تا ضمن فائق آمدن بر ناترازی تولید و مصرف، گذر موفق از اوج بار تابستان نیز رقم بخورد.

او ادامه داد: طرح کاهش ساعت اداری از ۱۶ خرداد تا ۵ شهریور امسال به مدت ۸۲ روز در استان اجرا شد که بر اساس آن ساعت کاری به بازه زمانی ۷ تا ۱۳:۳۰ تغییر یافت و این تغییر سبب کاهش روزانه ۶ تا ۹ مگاوات برق در ساعات پیک بار و در مجموع باعث صرفه جویی بیش از هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت برق در بازه زمانی مذکور شد.

دادگر با اشاره به اینکه سازمان‌ها و ادارات استان در طرح تابستانه موظف بودند در ساعات اداری، ۳۰ درصد و در خارج از ساعات اداری ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دهند، بیان کرد: برای کنترل رعایت این قانون در بازه زمانی نیمه خرداد تا ۵ شهریور، ۴۵۶ اداره در استان توسط کارشناسان برق مورد بازدید قرار گرفتند که برای ۱۵۴ اداره اخطاریه صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار