فداکار گفت: رونق گردشگری در کرمان برای ما از معادن مهم تر است؛ زیرا می‌توان با هزینه‌کرد پایین درآمد خوبی از آن به دست آورد.

به منظور هم افزایی میان دستگاه‌های مرتبط با بخش گردشگری و رونق این صنعت در استان کرمان، نشستی به ریاست استاندار کرمان و با حضور سرپرست معاونت اقتصادی استاندار، مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تامین اجتماعی، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، مالیاتی، تعزیرات، فرودگاه، راه‌آهن، شورای هماهنگی بانک‌ها، جامعه حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و دیگر فعالان بخش گردشگری در محل دفتر استاندار کرمان برگزار شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این نشست گفت: برای ارتقای کرمان در حوزه گردشگری و ایجاد اشتغال، درآمد و ارزش افزوده، همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط را نیاز داریم.

او افزود: همه دستگاه‌ها همچون ادارات مالیاتی، تامین‌اجتماعی و تعاون و همچنین مجموعه بانکی و حوزه حمل و نقل باید به محوریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برای توسعه صنعت گردشگری تلاش کنند و استانداری کرمان نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

فداکار بیان کرد: هم افزایی میان دستگاه‌ها باید ایجاد شود تا استان کرمان سهم واقعی خود را از صنعت گردشگری به دست آورد.

او گفت: با ایجاد تاسیسات گردشگری سنتی و مدرن، اهمیت به جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری و همچنین کاهش بیماری کرونا می‌توان گردشگران با سلایق مختلف را به سوی استان کرمان سوق داد.

فداکار راه‌اندازی پرواز‌های خارجی را لازمه رونق گردشگری استان کرمان دانست و ادامه داد: قطر، امارات و ترکیه سه کشور پایه برای ترانزیت خارجی هستند.

او بیان کرد: گردشگری برای ما از معادن مهم تر است؛ زیرا می‌توان با هزینه‌کرد پایین درآمد خوبی از آن به دست آورد.

استاندار کرمان تصریح کرد: صنعت گردشگری استان کرمان باید با هماهنگی دستگاه‌های دولتی و خصوصی مرتبط فعال‌تر شود.

در ادامه رئیس جامعه حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان مشکلات، درخواست‌ها و الزامات حوزه گررشگری را ارائه داد و با تاکید استاندار کرمان مقرر شد تا مباحث مطرح شده در جلسات تخصصی بررسی و راهکار‌های لازم ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار