استاندار کردستان گفت: توانمندی و پتانسیل‌های اقتصادی احصاء و به نفع بهبود معیشت و نیز فضای کسب و کار در استان به کار گرفته شود.

 اسماعیل زارعی کوشا در نشست با اعضای نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اظهار داشت: شاخص‌های اقتصادی کردستان در بدو ورود به استان نگران کننده بود که تمام توان خود را بر تغییر این شاخص‌ها به نفع مردم متمرکز کردیم.

استاندار کردستان گفت: اگرچه برخی مسائل و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه اقتصاد در اختیار استان نیست، اما باید توانمندی‌های درون استانی موجود در بخش اقتصاد را احصا و برای عملیاتی شدن و به ثمر رسیدن این پتانسیل‌ها تلاش کنیم.

او با بیان اینکه عرصه اقتصاد حوزه میدان داری دولت نیست، گفت: این بخش باید در اختیار مردم، تشکل‌های مردمی و فعالان بخش خصوصی باشد که این دیدگاه در استان بصورت جدی دنبال می‌شود.

زارعی کوشا به توان و پتانسیل‌های گوناگون استان در بخش کشاورزی، معادن، گردشگری و صنعت اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان بر توسعه سرمایه گذاری تاکید شد و تصمیمات تحول آفرینی اتخاذ گردید.

استاندار کردستان به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ماموریت داد تا با کمک و همفکری اتاق بازرگانی تمام مولفه‌های اقتصادی تاثیرگذار در استان را احصا کند.

او یکی از مهمترین نیاز‌ها و چالش‌های پیش رو در تغییر موازنه اقتصادی استان را جذب سرمایه گذاران قابل و توانمند عنوان کرد و افزود: یکی از محور‌های اصلی مدیریت ارشد استان در پایتخت برگزاری نشست با سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌های اقتصادی برای معرفی استان و جلب نظر آن‌ها برای سرمایه گذاری در منطقه است.

استاندار کردستان پس از این نشست، از روند ساخت و احداث محل نمایشگاه‌های بین المللی استان بازدید کرد.

این نمایشگاه در زمینی به مساحت۱۵.۷ هکتار و با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی و سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومانی در دست ساخت است.

فاز اول این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.