استاندار فارس گفت: در صورت لزوم، کنسرسیومی با حضور بانک‌های استان برای تامین تسهیلات مورد نیاز صنایع تبدیلی تشکیل شود.

محمدهادی ایمانیه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس گفت: یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان صنایع تبدیلی است، چرا که گروه‌های وسیع تری از جامعه را درگیر می‌کند، اشتغال بالاتر و هزینه کمتری دارد.

استاندار فارس گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز اعلام کنند که برای صنایع تبدیلی چه در شیراز و چه دیگر شهرستان‌ها چه برنامه‌ای دارند.

او گفت: ضرورت دارد که مسائل و مشکلات واحد‌های صنایع تبدیلی راکد و نیمه فعال استان در کلینیک صنعتی که برای عارضه یابی واحد‌های صنعتی توسط شرکت شهر‌های صنعتی و سازمان صمت استان ایجاد شده مورد بررسی قرار گیرد.

ایمانیه گفت: در ارتباط با بحث جواز تاسیس و پروانه بهره برداری هم لازم است که پنجره واحدی راجع به این موضوع فعال شود و چند جلسه کارگروه رفع موانع تولید نیز به صنایع تبدیلی چه در زمینه سرمایه گذاری و چه تسهیل و رفع مشکلات آن‌ها اختصاص یابد.

استاندار فارس گفت: بسته‌ها و اطلاعات مربوط به کارخانه‌های راکد و نیمه راکد استان که نیاز به شریک دارند در دسترس سرمایه گذاران قرار گیرد تا آن‌ها با توجه به ارزش افزوده‌ای که در این زمینه وجود دارد، برای ورود به این عرصه ترغیب شوند.

ایمانیه گفت: همچنین با توجه به کمبود آب در استان، واحد‌های کشت و صنعتی در راه‌اندازی شوند و مشروط به اینکه نحوه کشت خود را تغییر دهند آب مورد نیاز آن‌ها نیز تامین می‌شود و از مازاد آب حاصل از تغییر آن کشت، به آن‌ها کمک شود که در کنار آن صنعت دیگری هم راه‌اندازی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.