اجرای ۱۷ طرح عمرانی در آرامستان‌های قزوین

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: ۱۷ پروژه عمرانی در آرامستان‌های قزوین با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان در حال اجراست.

سعید عظیمی رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: امسال ۱۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان آغاز شده است که همه آن‌ها از ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسند.

وی بیان کرد: ساخت ۱۴ دهنه آرامگاه خانوادگی با ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، اصلاح سردرب ورودی آرامستان بهشت فاطمه با دو میلیارد تومان، تهیه و اجرای قبور پیش ساخته به تعداد یک هزار و ۸۹۳۸ حفره، ساخت ۳ هزار و ۶۸۰ حفره قبور عمومی و احداث سرویس بهداشتی در فاز ۳ آرامستان از طرح‌های در حال اجراست.

عظیمی تصریح کرد: همچنین توسعه سردخانه معراج به ظرفیت ۱۰۰ کشو، با ۴ میلیارد تومان، اجرای روشنایی فاز سوم و جانمایی دو برج نوری با ۵۰۰ میلیون تومان، پیاده روسازی محوطه به مساحت ۵ هزار مترمربع و کف سازی قبور به مساحت ۲ هزار مترمربع با ۲ میلیارد تومان و خرید سیستم صوتی با ۷۰۰ میلیون تومان نیز در دست اجراست.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین یادآورشد: خرید و راه اندازی دستگاه «اتوکلاو» برای امحاء زباله با بخار با یک میلیارد تومان اعتبار، راهسازی و توسعه آرمستان بهشت فاطمه با یک میلیارد تومان، ساخت سرویس بهداشتی گلزار شهدا با ۸۰۰ میلیون تومان و خرید و راه اندازی دوربین مدار بسته محوطه گلزار شهدا با یک میلیارد تومان در سال جاری اجرا می‌شود.

عظیمی در ادامه یادآورشد: محصور سازی آرامستان بهشت صدر به مساحت ۷۵۰ مترمربع با یک میلیارد تومان، خرید تجهیزات گازکشی آرامستان بهشت کوثر به طول ۱۷۵۰ مترمربع و تکمیل و زیرسازی و آسفالت بلوار ورودی آرامستان بهشت کوثر با ۵ میلیارد تومان هزینه از دیگر کار‌های عمرانی در دست اجرا در آرامستان‌های قزوین است.

آرامستان جدید در ۴۰۰ هکتار احداث می‌شود

وی گفت: برای احداث آرامستان جدید برای تامین نیازدهه‌های آینده نسبت به تملک زمین اقدام کرده ایم که در این راستا در سه نوبت تملک چند قطعه زمین ۲۵۵ هکتاری، یک قطعه ۵۵ هکتاری و یک قطعه ۵ هکتاری در ضلع جنوبی امامزاده ظهیر انجام شده است.

این مدیر شهری اظهارداشت: ۹۰ درصد تملک زمین‌ها انجام شده و صورت جلسه و تحویل زمین بزودی انجام شده و ایجاد آرامستان ۴۰۰ هکتاری کلید خواهد خورد که این مجموعه بزرگ برای تامین نیاز‌های استان تا ۵۰۰ سال آینده کافی خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای طراحی آرامستان جدید قراردادی با یک مشاور متخصص که بهشت زهرا را آماده کرده منعقد شده تا وضعیت آب‌های زیرسطحی و زیرساخت آرامستان، بوستان و شیب زمین و نقشه برداری انجام شود که نقشه اولیه تهیه شده و خیابان‌های این مجموعه با عرض ۶۰ متر طراحی شده تا معظل ترافیک نداشته باشیم.

عظیمی یادآورشد: نقشه‌ها آماده شده و در فاز یک با رفع ایرادات همه اصلاحات انجام شده و تا پایان سال اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

عظیمی تصریح کرد: در آرامستان بهشت فاطمه با توجه به کرونا و افزایش فوتی‌ها شاهد افزایش دفن اموات بودیم و اگر این بیماری اوج بگیرد تا دو سال آینده ظرفیت این آرامستان تکمیل می‌شود، اما اگر شرایط عادی باشد تا ۵ سال آینده می‌توانیم به نیاز‌ها پاسخ دهیم.

وی اظهارداشت: برای آرامستان بزرگ قزوین از امروز باید به فکر باشیم تا نیاز‌های های آینده تامین شود و دچار چالش نشویم و برای فضای سبز، کف سازی، نصب انشعابات و امکانات مورد نیاز اقدام لازم صورت گیرد.

image_۲۰۲۲_۹_۲-۱۹_۴۱_۱۲_۳۴۱_lMR

عظیمی در خصوص تکمیل ساختمان اداری آرامستان بهشت فاطمه هم گفت: ساختمان اداری با ۱۲۰۰ مترمربع زیربنا در دو طبقه و هر طبقه ۶۰۰ متر زیربنا ساخته شده و دارای بخش‌های دفتر ریاست، معاونت فنی، توسعه، بهره برداری و برنامه ریزی و حراست است که بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی در خصوص کاهش ترافیک مسیر جاده آرامستان بهشت فاطمه گفت: از سه راه فارسیان که یک بانده است با راه و شهرسازی هماهنگ شده تا ۱۲.۵ متر از جاده عقب نشینی شود و ما آن را تعریض کنیم و حداقل از سه راه تا انتهای دیوار آرامستان تعریض و دو بانده می‌شود.

عظیمی بیان کرد: مسیر اصلی، چون باغستان است اجازه تعریض نداریم، اما از محدوده مقابل بهشت رضوی با اختصاص دو میلیارد تومان اصلاح مسیر خواهیم داشت تا این محوطه ساماندهی شود.

وی گفت: یک قطعه زمین به مساحت ۱۷ هکتار در حال تملک است تا در جاده بویین زهرا یک مسیر دسترسی مستقل احداث کنیم تا ترافیک مسیر آرامستان بهشت فاطمه برطرف شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار